• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

directory wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tvkijker

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2006
Hallo,

Op een andere (uitgebreidere) manier heb ik deze vraag al een keer gesteld, maar daar niet echt het antwoord op gekregen dat ik zocht.

Als ik in een excel sheet ben en er zijn op de achtergrond 2 andere sheets geopend in een andere directory, dan wil ik die sluiten als onderdeel van een "opslaan" code van de betreffende sheet en dan wwr terug naar de sheet om hier mee verder te werken.

dus sheet A geopend en B en C. B en C staan in andere directories. Nu in een keer A-opslaan - B en C sluiten en verder met A.

Voor de volledigheid sheet A - sheet factuur in directory C:\administratie\ file "factuur.xls"
B C:\administratie\ file "datumnaam.xls"
C C:\inbehandeling\file "datumnaam.xls"

Dit is een van de laatste stappen die ik moet nemen om een l administratieproject in gebruik te nemen , waar ik al menig uurtje in heb zitten. Dus hopelijk komen er reacties.

Groeten,
Dirk

Ervan uitgaande dat de bestanden B en C al eerder zijn opgeslagen in de betreffende directorie (je opent ze tenslotte ook vanuit die directories)s:

Code:
Sub Opslaan_en_sluiten()

Workbooks("factuur.xls").Save
Workbooks("datumnaam.xls").Close savechanges:=True
Workbooks("datumnaam.xls").Close savechanges = True

End Sub

NB: bestanden Ben c hebben dezelfde naam (of is dit slechts een voorbeeld?).
Excel opent geen twee bestanden met dezelfde naam tegelijkertijd.

save van en naar directory

Hallo Hier en Nu,

Tja, maar de files staan wel in een verschillende directory en het valt mij op dat je daar geen duiding voor geeft. o\overigens was het en voorbeeld en in werkelijkheid heet het B bestand PSTadmin. Kan je de directory toevoegen ?

Groeten,
Dirk

Voor het sluiten van een bestand hoef je geen directory toe te voegen en volstaat wat HierEnNu je gesuggereerd heeft

Hier en nu en Rudie ,

Bedankt, ik ga er mee aan de slag en sluit dit item

Groeten,
Dirk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan