Directx foutmelding sims 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

K1pje

Meubilair
Lid geworden
27 mrt 2009
Goedenavond allemaal,

Ik zit hier een beetje met een probleempje, nja, eigenlijk een probleem op de computer van mijn kleine zusje. Telkens wanneer ik het spel wil opstarten krijg ik deze foutmelding:

"Geen met DirectX 9.0c compatibele grafische kaart gevonden op deze computer! Zorg ervoor dat je over een grafische kaart beschikt die compatibel is met DirectX 9.0c en dat je de meeste recente stuurprogramma's hebt geïnstalleerd. Het programma wordt nu afgesloten."

Nu is het zo dat er wel een compatible grafische kaart aanwezig is, nota bene eentje die op het lijstje staat opgesteld door Maxis!!! Ook is directx 9.0c gewoon aanwezig.

Systeemspecificaties van de computer:
Pentium 4 2.00 GHz
1024 MB RAM
NVIDIA Geforce4 MX 440 (64 MB videokaartje)

Nu heb ik al een aantal dingen geprobeerd, en dat zijn:
- drivers van de videokaart volledig opnieuw geïnstalleerd en er dus voor gezorgd dat deze geheel up-to-date is.
- Directx nogmaals geïnstalleerd.
- Gecontroleerd of dat alle functies zoals direct3D ingeschakeld staan mbv "dxdiag" in uitvoeren.

Tevens heb ik geprobeerd het spel omkadert te laten draaien door in de snelkoppeling in de 'doel' regel " -w" toe te voegen. Het rare is dat het spel dan wel gewoon draait. Echter is er dan een probleem met dat het spel nog steeds niet speelbaar is omdat het beeldscherm een niet al te hoge resolutie aankan.

Zouden jullie mij kunnen helpen met dit probleem? Ik krijg er namelijk al behoorlijk genoeg van, van de vele dingen proberen. Alvast bedankt, ook namens mijn zusje!
-

Welkom op Helpmij.:)

Ben bang dat je videokaart maximaal DirectX 8 compatible is.

Kijk eens wat de site www.canirunit.com aangeeft voor jou game en systeem.

Mja, dat is juist het vreemde, bij "dxdiag" geeft hij gewoon aan dat de Directx versie gewoon 9.0c is. En juist omdat hij in een los kader wel loopt snap ik er geen bal meer van.

en de site die jij me hebt gegeven crash geeft overigens aan dat het systeem ruim voldoende is, zelfs op het vlak van de videokaart. Desondanks alvast bedankt voor de moeite hoor

Klopt DirectX 9(c) wordt wel gewoon geïnstalleerd, maar dat wil nog niet zeggen dat je videokaart deze ook volledig kan benutten.

Welke Nvidia driver heb je nu in gebruik? (versie)

uhm, dat is een goede vraag welke driver dat is, het is in ieder geval de nieuwste van de nvidia website (ik dacht versie van november 2008). Als ik bij apparaatbeheer mijn drivers probeer te updaten geeft deze in ieder geval aan de nieuwste al te hebben.

Ik kan het momenteel even niet bekijken omdat ik niet thuis ben bij mijn ouderlijk gezin maar bij mijn vriendin.

Overigens heeft het spel ooit wel gedraaid op deze computer voordat deze een schone installatie is ondergaan.

Na de schone installatie ook eerst de chipset driver van het moederbord geïnstalleerd? Mijn ervaring is om met oudere kaarten ook de wat oudere drivers te gebruiken, deze werken vaak beter dan de nieuwste.

Misschien inderdaad een idee om ergens een wat oudere driver op te zoeken in plaats van de nieuwste van de NVIDIA-site. Ik blijf het alleen vreemd vinden dat hij dus wel draait met een kader er omheen door -w in de snelkoppeling toe te voegen.

Schone installatie was eigenlijk niet het woord denk ik, volgens mij had ik alleen de schijven geformateerd en windows er opnieuw op gegooid. Overigens draait Harry Potter 5 game wel gewoon terwijl deze ook een videokaart van 32 mb vereist (effe als wat extra info)

Alleen schijven geformatteerd en Windows er opnieuw opgedaan is een schone installatie.:)

Ok, hoe controleer ik dit dan of dat deze driver aanwezig is? Ik blijf het overigens vreemd vinden dat ander spel wel draait maargoed.

Enuhm, sorry dat ik dat moet vragen, ik denk dat ik iets meer weet dan gemiddelde computergebruikers, maar dit even niet

Gewoon de driver installeren, dan weet je zeker dat deze geïnstalleerd is.

Het probleem is opgelost, eindelijk gelukkig :) Wat was nou het uiteindelijke probleem: de monitor was niet goed geconfigureerd/niet de goede driver geïnstalleerd. Bleek namelijk dat de monitor als "plug & play" stond geïnstalleerd waardoor deze een niet al te hoge resolutie aan kon. Nu heb ik dus de monitor (een oude packerd bell) vervolgens wel als zodanig laten instellen en de driver installeren, hogere resolutie gezet en het probleem was opgelost :p

Ik zal deze vraag nu sluiten dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan