DirectX van 10 tot 9

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikHuisman

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Hallo.

Ik heb Windows Vista, en daar zit standaard directX 10 op.
Maar ik moet directX 9 hebben. Hoe moet ik dit doen?

BVD

Waarom moet je dat hebben? 10 is backwards compatible met 9, of die exe met de compatibiliteitsmodus op XP SP2 zetten.

Nou, omdat ik op een ander forum gelezen heb, dat je directX 9 moet hebben, om de game Scarface goed werkend te hebben met Vista. En de compatibiliteitsmodus op XP instellen helpt helaas ook niet.

Ik citeer uit de NeoWin forums.
Vista has DX10 but not DX9 (sounds a little weird, but DX10 isn't backwards compatible with DX9 games).

Ik heb een Nvidia Gforce 6600.

Maar kan ik met die wel terug gaan naar 9? Omdat ik nu op 10 zit.

Videokaarten die niet worden ondersteund door DirectX 10, vallen terug op de geëmuleerde DirectX 9L drivers, die in 10 zitten.

Lees er hier meer over, anders probeer je deze, die ook in dit pakket zit.

Ja je kunt terug gaan maaar. Ik had zelf een ATI radeon 9250se die officheel niet door vista ondersteund werd. Hij deed het wel alleen hij had geen Directx 9 en helemaal niet 10. Wordt jou videokaart in de compalitable videokaarten weergegeven bij windows vista systeem eisen? (Klik hier). Zo ja: Probeer dit eens . Trouwens de DirectX 10 moeten wel alle games ondersteunen als ze minimaal 9 vragen. Ik had ergens gelzen dat games (nog) niet van plan zijn om met DX10 te werken. Tot zo ver de link bovenaan:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan