DirectX wil niet updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcgobbo

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
hallo, ik weet niet zeker of ik deze vraag hier goed heb geplaatst maar ik heb een vraag over DirectX.
Ik wilde een spel spelen alleen ik miste een DLL-bestand. Die DLL heb ik dus gedownload en toen
deed het spel het wel weer. Iemand raadde me aan om mijn directX te updaten omdat het verstandig was
omdat ik misschien nog meer DLL bestanden zou missen. Nou probeerde ik dit te doen alleen kreeg ik een
foutmelding. Het ging over een CAB-bestand dat niet vertrouwd werd. Nu heb ik hier een screen van
gemaakt. Deze kun je hieronder terug vinden. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen en dat mijn
vraag goed is geplaatst.

Alvast bedankt!

Screen: http://i.imgur.com/f2zf5.png

Ik heb windows 7.
Ik heb een asus notebook K61IC/K70IC Series.
64 bits.
maar ik weet niet welke directX ik nu heb. Waar zie ik dat'?

De kans dat je moet updaten is heel klein, gegeven Windows 7.
Versie DirectX te achterhalen via: [Windows-toets]r toetscombinatie -> dxdiag.exe

Tijs.

ok, ik heb gekeken en ik heb directX versie 11. Wat moet ik nu verder doen?

Dat is volgens mij al de laatste versie.

Kijk na of de Cryptographic Services wel gestart zijn, zoals in je schermafdruk wordt gesuggereerd: [Windows-toets]r toetscombinatie -> services.msc
Die moet én gestart zijn én op Opstarttype "Automatisch" staan.

Kijk ook na of datum + tijd in Windows wel correct staan.

Tijs.

ik heb gekeken. Hij stond op automatisch aan. De datum en tijd staan ook correct.

Als de Cryptographic Service service inderdaad ook gestart was, dan zou je nog kunnen kijken of deze utility je verder helpt met updaten.

Tijs.

ok ik heb het gedaan en het is gelukt. Maar nu nog een foutje :(. Ik was klaar en toen kwam er een melding met: Dit programma is mogelijk niet correct geinstalleerd. Dus ik geklikt op opnieuw en toen kreeg ik weer een melding. Hiervan weer even een screen.

screen: http://i.imgur.com/gPEep.png

Hmm... Dan moet je die 2 .log bestanden eens inpakken en uploaden bij je volgende posting. Zouden (zie melding) in je Windows map moeten staan.

Tijs.

In de DirectX.log bestand staat niets waar we wat aan hebben.
Ik vond m.b.t. de meldingen in de DXError.log de volgende tips:
a. Temp-map legen etc. en daarna Windows starten zo 'kaal' als mogelijk. Zie hier hoe je dat kunt doen. Daarna (in 'kale' Windows) weer dat dxwebsetup.exe starten (zie mijn link 2 postings geleden).
b. Systeemcheck doen op corrupte/ontbrekende systeembestanden: Maak een snelkoppeling naar sfc.exe /scannow op het bureaublad, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
Zodra klaar, weer dat dxwebsetup.exe proberen.

Daarmee houden mijn tips op.

Tijs.

:( , super bedankt voor je tips maar het heeft niet geholpen. Ik weet niet of ik mijn directX nog een update kan geven omdat ik niet zo veel van computers weet. En als jullie me ook niet kunnen helpen dan houdt het hier op. Ik hoop dat het probleem met DLL's missen hierbij blijft en het niet een nog groter probleem wordt. Maar toch bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan