Dirty

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo,
In mijn code heb ik de lijn:

if Me.Dirty then Me.Dirty= False

in access 2010 geeft dit geen probleem
in access 2003 krijg ik de foutmelding

fout 2455 tijdens uitvoering
de expressie bevat een ongeldige verwijzing naar de eigenschap dirty

iemand een idee?

Merci

De eigenschap Dirty werkt zeker in 2k prima. Er is dus vermoedelijk iets niet goed in je bibliotheken. Controleer eerst of er geen fouten in je vba zitten door de db te compileren. In het VBA venster: <Foutopsporing>, <db compileren>. Waarschijnlijk zullen er wat fouten gevonden worden. Verder kun je de bibliotheken controleren: <Extra>, <Verwijzingen>.

dat db compileren is op een seconde gedaan en als ik naar extra - verwijzingen ga zie ik 5 vakjes aangevinkt...
wat ik daar uit leer is me niet duidelijk, ik weet alleen dat dezelfde fout blijft optreden...
Moet er iets speciaals aangevinkt zijn om dat dirty-ding te doen werken?

Dit is nu wel echt een pain in the....
zou het echt persie opgelost moeten krijgen...
misschien een alternatief voor dat Dirity gedoe??

JP

Maak eens een schermafbeelding van de bibliotheken. Want daar zit toch denk ik het probleem.
Zoals gezegd: Dirty is een standaard Access actie, en die moet gewoon altijd werken.

Access 2003 draait op Object Library 11.0. Bij jou is 12.0 geladen, waarschijnlijk omdat je de db met 2010 hebt gemaakt. Ik zou dus proberen om de bibliotheek te vervangen.

DAT zou nu wel eens kunnen!!
Ik probeer het later op de dag eens

JP

OK, zit zo te denken...
Hoe doe ik dat best? 2003 opnieuw installeren? dat zal dan toch aan het project niets veranderen...
Ik gebruikte beide versies door mekaar en dat heeft een tijdje goed gewerkt..
JP

Opnieuw installeren heeft weinig zin; de bibliotheek heb je als het goed is toch wel staan. Wil je het netjes doen, maak dan een nieuwe db in 2003, en importeer alle tabellen en formulieren daar naar toe. Dan zou het moeten werken, omdat je dan de juiste bibliotheken hebt staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan