Disable filter en sort optie bij de headers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tim1985

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2011
Goedenavond,

Mijn database start op met een formulier en deze start meteen een macro. Ik verberg met de macro ook meteen het navigatieformulier en de ribbon.

Ik wil ook nog graag het filteren en sorteren bij de headers onmogelijk maken (met vba).

(de reden dat ik het met vba wil is omdat ik security groepen heb aangemaakt en bij de admins moet dit wel kunnen en bij de gebruikers niet)

Is dit mogelijk?

Alvast bedankt voor de moeite!

Gr. Tim

Vast wel, maar waarom én een macro, én VBA? Overigens zei ik wel 'vast wel', maar ik snap eigenlijk niet wat je bedoelt :).

Nu met printscreen

Goedemorgen,

Mijn uitleg was inderdaad niet heel duidelijk. Ik schrijf met VBA maar zeg soms macro (In excel sprak ik altijd alleen van een macro dus ik moet er nog aan wennen dat in acces bij macro vaak de andere optie bedoeld word.)
De code is dus wel met vba gemaakt.

Ik heb er nu een printscreen bijgedaan van de optie die ik graag wil "uitzetten"

20-05-2016 8-26-55.jpg

Gr. Tim

Ik denk niet dat je dat gaat lukken. Ik zou zelf de noodzaak er trouwens ook niet van zien; ik vind het een typisch 'gebruikersrecht' om zelf te mogen filteren en selecteren. Waarom zou je dat verbieden? Zelf laat ik geen enkele gebruiker toe tot noch tabellen, noch queries. Hebben ze m.i. niks in te zoeken. Gebruikers werken met formulieren. En daar speelt dit probleem ook niet. Mijn tip: voorkom dat gebruikers ook maar één tabel zien :).

Bedankt.

De gebruikers zien inderdaad al geen enkele tabel of query. (de printscreen is van een datasheet)

Je geeft aan dat het probleem in formulieren niet van toepassing is. Betekent dit dat als een gebruiker hier een filter plaatst of sorteert en vervolgens saved dat deze niet opgeslagen word in de onderliggende tabel?

Weer bedankt!

Gr. Tim

Edit: Vergeet deze vraag maar. Ik kan dit uiteraard zelf gewoon testen of hij dit opslaat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan