Disable javascript bij laden responsive website lage resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Hoi allemaal,
Kan ik er voor zorgen dat een javascript wat ik gebruik bij het bekijken van een website op bijvoorbeeld een iPhone of iPad (device met lagere resolutie dan 768px) niet geladen wordt zonder in de Javascript code wat te moeten aanpassen? Op een iPhone/iPad werkt dit script namelijk niet goed.

Ik heb een website responsive gemaakt en roep bij HTML een variant op Parallax op (Jarallax) via:
Code:
<script src="_js/jarallax.js" type="text/javascript" charset="utf-8"></script>	<!-- jarallax 0.2.3b for animation -->

Alvast bedankt!

Je kunt iets doen als
HTML:
<script type="text/javascript">
if(screen.width>768&&screen.height>768) // zowel width als height testen, omdat je je mobiel ook kunt draaien
{
document.write('<script src="_js/jarallax.js" type="text/javascript" charset="utf-8"></script>');
}
</script>
Nu wordt het script alleen uitgevoerd als de hoogte en breedte van het scherm groter zijn dan 768px.
(dit werkt trouwens niet voor de ipad, want die heeft een grotere resolutie, daarvoor moet je iets anders doen).

@eeopd, werkt als een speer!!! Hartstikke bedankt joh en ik snap het ook nog ;) :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan