Disable Resize Eerste column listview?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dummy1912

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2010
Hallo,

Iemand die mij kan helpen hoe dit kan gedaan worden
ik weet wel hoe ik alles kan vastzetten maar wil enkel de eerste column
zodat deze niet kan worden resize door de gebruiker.

alvast bedankt

Dummy1912

Dat vraag ik mij dus ook af sinds ik voor het eerst een ListView ben gaan gebruiken. Waarom is er niet gewoon een property als DisableColumnResizing of zoiets.

Af en toe, Microsoft... :/

@matthijsk,

Weet niet of dit leesvoer is wat ik zocht :(
als ik het goed heb gelezen is dit om alle columns te resizen.
en niet voor 1 enkele.

of ben ik fout?

Dummmy1912

Laatst bewerkt:
:p

gevonden :d

ok dit is voor mighty en andere
om rechtstreeks de column met de tekst aan te passen op de juiste size
en als je 1 of andere column niet wilt vergroten laat je deze gewoon weg
hier gaat het als volgt.

Code:
    Public Sub ColumnSizeMenu()

If ListView2.Items.Count > 0 Then
                'ListView2.Columns(0).AutoResize(ColumnHeaderAutoResizeStyle.HeaderSize) 'Deze laat weten we zo dus de 1ste column wordt niets gedaan
                ListView2.Columns(1).AutoResize(ColumnHeaderAutoResizeStyle.HeaderSize)
                ListView2.Columns(2).AutoResize(ColumnHeaderAutoResizeStyle.HeaderSize)
                ListView2.Columns(3).AutoResize(ColumnHeaderAutoResizeStyle.HeaderSize)
                ListView2.Columns(4).AutoResize(ColumnHeaderAutoResizeStyle.HeaderSize)
                ListView2.Columns(5).AutoResize(ColumnHeaderAutoResizeStyle.HeaderSize)
                ListView2.Columns(6).AutoResize(ColumnHeaderAutoResizeStyle.HeaderSize)
                ListView2.Columns(7).AutoResize(ColumnHeaderAutoResizeStyle.HeaderSize)
                ListView2.Columns(8).AutoResize(ColumnHeaderAutoResizeStyle.HeaderSize)

End If
    End Sub

wil je dat de users niets kunnen resizen met de muis kan j nog altijd een class gebruiken
iemand die dit wilt geef maar een seintje of mail mij :)

success Mighty :D

Dummy1912

Laatst bewerkt:
Ja zo te zien werkt dat wel, het is wel een beetje een omweg, waarom is er niet gewoon een simpele property als AllowColumnResizing.

Maar goed. Evengoed tof dat dat ook werkt. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan