Disconnect mailbox (Exchange server 2007)

Status
Niet open voor verdere reacties.

erw1nb

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2010
Hey,

Ik heb een probleem op de exchange server (mailserver)
Een gebruiker staat bij de 'disconnected mailbox'.
Deze gebruiker moet echt weer op de mail kunnen, maar omdat te doen moet het account eerst weg bij de disconnected mailbox. Dat is echter niet mogelijk...

Op geen enkele manier krijg ik het account weg bij de disconnected mailbox.
Ook het account verwijderen lukt niet.

Iemand enig idee hoe het wel kan?

Alvast bedankt!

Groeten, Erwin

Je vraag is onduidelijk: Als ik je goed begrijp is er een mailbox die gedisconnect is. Normale manier zou dus zijn om die mailbox weer te connecten met die gebruiker.

Echter, je verhaal verderop lijkt te beschrijven dat je (eigenlijk) een probleem het met het gebruikersaccount in Active Directory, omdat je het gebruikersaccount (ook) niet kunt verwijderen. Welke (fout-)melding krijg je dáár dan bij?

Tijs.

Sorry voor de onduidelijkheid.

Het zit zo:
Een user in AD heeft een mail account via de exchange server.
Het account in AD begon gek te doen, dus heb ik het verwijderd.
Nu heb ik een nieuw account aangemaakt, en wil ik het koppelen aan het mail account (dat al bestond dus, van de vorige gebruiker die nu verwijderd is)

Dat mail account staat in de exchange server bij de disconnected mailbox. Ik kan geen mogelijkheid vinden om het account weer te connecten. Weet je hoe het werkt?

Het (re-)connecten van een mailbox aan een gebruiker staat hier in het Engels aangegeven.
Je zult dus in het beschreven proces bij stap 7 moeten kiezen voor "Existing user" (dus niet "Matching user") en dan bladeren naar het nieuwe gebruikersaccount dat je gemaakt hebt in de AD voor de gebruiker.

Succes,

Tijs.

opgelost

Hallo,

Ik zie dat de vraag is opgelost en het is idd uit 2010, nu heb ik toch een vraag, vanaf hierboven. Als je het weer connect en alles, krijg je dan ook al je e-mails weer terug of dat niet?

Voor mij is dit voldoende om te weten.

Toch bedankt!

mvg,
Arianne

Als je niet ondertussen de mailbox had verwijderd dan is bij/na het (re-)connecten van de mailbox gewoon de mail die er in stond weer volledig beschikbaar.

Tijs.

@bosserss,

De volgende keer graag op de datum letten van een topic waarin je post. Deze is uit 2010 en dus ouder dan de 3 maanden regel. Om die reden gaat er dan ook een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan