disk boot faillure installatiecd

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincentr

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2008
Mijn pc heeft een nieuwe OEM versie van Windows vista ultimate. Nu krijg ik bij (alle aanwezige) software die ik op wil starten de volgende melding:

"kan geen toegang tot het opgegeven apparaat of bestand krijgen. mogelijk hebt u geen toegangsmachtiging voor het item" Ik kom alleen nog maar heel beperkt in verkenner, de rest is niet meer toegankelijk.

Ik sta perplex. Maar ik heb inmiddels een hele nieuwe installatie DVD van windows vista aangeschaft. En deze geeft nu een "disk boot faillure" melding. dus hij lijkt geen cd's te herkennen of af te kunnen spelen. Ik ben bang dat ik muurvast zit.
PC is overigens spiksplinternieuw en de OEM versie Vista Ultamate is ook net een week geleden aangeschaf en geïnstalleerd.

IEMAND????
Iemand die weet ten eerste wat de melding kan geen toegang tot opgegeven bestand krijgen mogelijk te betekenen heeft, en ten tweede waarom ik een disk boot faillure krijg.
Ik heb en dure pc maar geeft me een hoop kopzorgen.

Disk boot failure..-> heb je bij het opstarten de cd rom/dvd wel als eerste staan bij het opstarten? Anders start hij nog via de harde schijf op.

Dat heb ik goed gedaan ja. Ik krijd de melding boot faillure na opstarten van DVD speler..

1. Klik start, uitvoeren, type dan gpedit.msc

2. klik op de volgende namen: eerst op computer configuratie, klik dan in het rechterscherm op windows instellingen daarna op "beveiligingsinstellingen" vervolgens op "lokaal beleid" dan op "toewijzing van gebruiksrecht" zoek vervolgens in de lijst naar:

En nu zijn er twee mogelijkheden,

1 de originele tektst zegt "toegang tot deze computer vanaf het netwerk"
maar in mijn eigen pc kom ik die niet tegen (misschien jij wel?)
Ik vind wel "toegang tot de computer vanaf het netwerk weigeren"
nu kan je daar dubbel op klikken en kijken of jouw gebruikersnaam daar in staat, verwijder hem dan.

2 zoek in de lijst naar "eigenaar worden van bestanden of andere objecten"
klik op "gebruiker of groep toevoegen" vul daar je eigen gebruikersnaam in en klik vervolgens op "namen controleren" en daarna op OK en dan weer op OK.

Je hebt kans dat je om deze wijzigingen door te voeren wel moet inloggen als Administrator. Hoefde bij mij niet maar hij gaf wel een waarschuwing dat ik niet geautoriseerd was maar opende wel alle items en accepteerde ook de wijzigingen.

@Danman,

Bedankt voor de tip!
Ik ben er even niet achter gekomen hoe ik bij uitvoeren terecht kom. Bij windows XP was er meen ik wel een taakbalk mt uitvoeren als optie, maar Vista is nieuw voor mij.
Ik ben via jouw tip op het idee gekomen om eens te kijken onder 'beveiliging' onder 'eigenschappen harde schijf' in verkenner. Daar staan 4 groepen. Ik zal ze even noemen: geferifieerde gebruiker, systeem, administrator en gebruiker. Volgens mij ben ik de gebruiker... van de toegankelijksopties staan alleen weergeven en lezen aangevinkt. Dat heb ik veranderd, nml. alles aangevinkt. Opgestart, nog geen resultaat. volgens mij zit ik "close"..
Denk je dat ik nog iets onder geavanceerde opties beveiliging kan veranderen?

Laatst bewerkt:
@Danman,

Bedankt voor de tip!
Ik ben er even niet achter gekomen hoe ik bij uitvoeren terecht kom. Bij windows XP was er meen ik wel een taakbalk mt uitvoeren als optie, maar Vista is nieuw voor mij.
Ik ben via jouw tip op het idee gekomen om eens te kijken onder 'beveiliging' onder 'eigenschappen harde schijf' in verkenner. Daar staan 4 groepen. Ik zal ze even noemen: geferifieerde gebruiker, systeem, administrator en gebruiker. Volgens mij ben ik de gebruiker... van de toegankelijksopties staan alleen weergeven en lezen aangevinkt. Dat heb ik veranderd, nml. alles aangevinkt. Opgestart, nog geen resultaat. volgens mij zit ik "close"..
Denk je dat ik nog iets onder geavanceerde opties beveiliging kan veranderen?

bij vista kom je bij uitvoeren door uitvoeren te typen in de tekstbalk nadat je op vista logo
hebt geklikt. (mits het niet ingesteld staat op classic menu)

Als je deze optie gewoon vast wil hebben zitten in het menu, klik je met je rechtermuis knop op het vista logo en dan eigenschappen. Klik op aanpassen naast menu start en vink het hokje uitvoeren weergeven aan.
nog even ok of toepassen en hij zit net als xp in je menu.

Je bent zeker al aardig in de goeie richting aan het zoeken en
je kan en moet ook zeker bij de geavanceerde optie zijn, hier de stappen:

Open het Verkenner-venster Computer en je klikt de C-schijf aan met de rechtermuisknop. Kies de optie Eigenschappen. Klik nu het tabblad Beveiliging aan en vervolgens op de knop Geavanceerd drukt. Er springt een venster open met geavanceerde beveiligingsinstellingen. Je ziet dat TrustedInstaller de eigenaar is van de C-schijf. Verder zie je de sectie Eigenaar wijzigen in, alwaar de andere gebruikeraccounts van deze Vista-pc worden getoond. Klik op de knop Bewerken om aan te geven dat C: een nieuwe eigenaar gaat krijgen, te weten de groep Administrators.

Om er voor te zorgen dat de groep Administrators niet alleen de eigenaar wordt van de wortelmap van C:, plaatst je een vinkje voor het veld Eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen. Daarna op OK klikken en de hele C-schijf krijgt een andere eigenaar. Met overigens een kleine uitzondering voor circa tien of vijftien bestanden die zich - op dit moment - niet laten manipuleren, omdat ze zijn geopend. Geen probleem, de getoonde boodschappen kun je gewoon wegklikken! Waarmee u de rechtmatige eigenaar bent geworden van Windows Vista.

Laatst bewerkt:
Ik snap het. Ik ben de administrator en zou via folder beveiliging in principe de rollen anders moeten verdelen. bij opstarten krijg ik nu twe opties. Geadviseerd wordt om met een andere account dan de administor op te starten. Negeer ik dat en 'klik' op de adminstrator, dan functioneert alles prima.

De vent die de pc in elkaar heeft gezet adviseerde me notabéne om alles opnieuw te installeren. Daar was ik dus mee bezig maar de DVD writer functioneerde ook al niet. Ik ben er achter gekomen dat een los contact daar de oorzaak van was. Dat is nu ook weer opgeklaard. super en chapeau! :thumb:

Ik snap het. Ik ben de administrator en zou via folder beveiliging in principe de rollen anders moeten verdelen. bij opstarten krijg ik nu twe opties. Geadviseerd wordt om met een andere account dan de administor op te starten. Negeer ik dat en 'klik' op de adminstrator, dan functioneert alles prima.

De vent die de pc in elkaar heeft gezet adviseerde me notabéne om alles opnieuw te installeren. Daar was ik dus mee bezig maar de DVD writer functioneerde ook al niet. Ik ben er achter gekomen dat een los contact daar de oorzaak van was. Dat is nu ook weer opgeklaard. super en chapeau! :thumb:

:thumb: mooi dat het helemaal gelukt is daar zijn we hier tenslotte allemaal voor. zou je nog wel even op de link (vraag is opgelost) willen klikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan