disk boot failure insert system disk and press enter na mislukte windows installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

depourcq

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2010
Beste wie kan mij helpen

Voor een oud programma wou ik wiondows 98 installeren op mij oude computer die nu op windows XP stond; Hiervoor zijn enkele wijzigingen gebeurd (het was iet met normal en large.. maar meer weet ik er niet meer van in verband voor het kiezen van de plaats van installartie)
Maar tot de eigenlijke installatie is het niet gekomen.

Maar nu jrijg ik bij het opstarten van de computer volgende boodschap; disk boot failure insert system disk and press enter

maar ik krijg de computer niet meer aan de praat. enkel in bios.
Hier wordt de schijf wel herkend.

Ik probeerde ook al met de windows XP cd en de win 98 cd maar deze willen niet lukken.

Ik krijg ook niet meer de keuze tussen windows XP of de mislukte win 98 installatie.

Ik dacht mms om de HD volledig te wissen mbv dBan (een programma daarvoor) (de gegevens mogen gewist worden) maar deze CD wil ook niet opstarten. ondanks in bios de volgorde eerst de CD-rom is.

Iemand al een gelijkaardig probleem gehad of kent u het probleem.
Laat me dan gerust iets weten.

Beste wie kan mij helpen

Voor een oud programma wou ik wiondows 98 installeren op mij oude computer die nu op windows XP stond; Hiervoor zijn enkele wijzigingen gebeurd (het was iet met normal en large.. maar meer weet ik er niet meer van in verband voor het kiezen van de plaats van installartie)
Maar tot de eigenlijke installatie is het niet gekomen.

Maar nu jrijg ik bij het opstarten van de computer volgende boodschap; disk boot failure insert system disk and press enter

maar ik krijg de computer niet meer aan de praat. enkel in bios.
Hier wordt de schijf wel herkend.

Ik probeerde ook al met de windows XP cd en de win 98 cd maar deze willen niet lukken.

Ik krijg ook niet meer de keuze tussen windows XP of de mislukte win 98 installatie.

Ik dacht mms om de HD volledig te wissen mbv dBan (een programma daarvoor) (de gegevens mogen gewist worden) maar deze CD wil ook niet opstarten. ondanks in bios de volgorde eerst de CD-rom is.

Iemand al een gelijkaardig probleem gehad of kent u het probleem.
Laat me dan gerust iets weten.
Ik heb dit probleem laatst ook gehad en mijn bios herkende bij mij de schijf ook.
Kijk eens of hij wel opstart als je de windows xp disk erin doet.
Doe dan de bios volgorde CD en dan HDD. Als hij zegt dat je op een knopje moet drukken niet doen gewoon blijven wachten. Als hij dan gewoon opstart kan je windows cd er in doen en als hij zegt druk op een toets om optestarten doe dit dan snel. Dan druk je op herstel en dan moet je codes als /fixmbr in typen zoek deze codes op dit en andere forums daar vindt je ze wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan