Disk boot failure, insert system disk and press enter

Status
Niet open voor verdere reacties.

douwedr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2010
Hallo,

De melding die in de titel staat kreeg ik laatst nadat ik reset indrukte op mijn computer. Ik zal in onderstaande proberen uit te leggen hoe de situatie was.

Afgelopen maandag kreeg ik de melding. Ik had toen net twee week windows 7 draaien. Deze versie had ik er eerder ook al eens 8 maand op draaien.
Vervolgens... nadat ik de computer had opgestart en windows ook al volledig was opgestart kreeg ik een melding van "error ..webcamdevicemissing348483.." zoiets. Vervolgens dacht ik, ik heb geen webcam dus klik het bericht weg. Daarna bleef windows even hangen. (geen bureaublad iconen en geen taakbalk onder) dit heb ik een minuut of twee aangekeken en vervolgens op reset gedrukt. Waarna hij vervolgens niet meer bootte en de error: DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER verscheen.

Wat ik al geprobeerd heb is het volgende:
- BIOS bekeken en gezocht naar schijven. Hij vind hier geen een.
- CMOS gereset
- Harde schijven gecontroleerd op draaien en krijgen wel voeding en draaien ook.
- Kabels uit moederbord en hardeschijven gehaald en weer terug.
- Voeding uit hardeschijven gehaald en weer er in.

Ik heb overigens drie harde schijven twee van 250GB die in RAID draaien en een raptor van 150GB waarop ik windows heb staan. Eerst dacht ik dat mijn hardeschijf gesneuveld was maar omdat hij er geen een vind, vind ik het wel heel onwaarschijnlijk dat er in een keer drie kapot zijn. En ze draaien ook nog gewoon. Ik heb de schijven overigens nog niet op een andere pc aangesloten om dat helemaal uit te sluiten.

Waar ik zelf nu aan denk is dat mijn SATA poorten op m'n moederboard defect zijn.

Verdere specificaties computer:
Moederboard: Asus A8N SLI Deluxe
Processor: AMD athlon 4400+ X2
Videokaart: Nvidea 1900XTX
Werkgeheugen: 2GB
Hardeschijven: twee maal 250GB , é©®maal raptor 150GB

Heeft een van de lezers misschien een idee wat er met mijn pc aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt, douwe

Er staat, laad je Windows cd/dvd en druk op enter.
Wat is hier zo vreemd aan?
Op de Win 7 dvd staan diverse hulpprogramma's/ herstelopties die je kunnen helpen het probleem op te lossen.

Oké, ga ik proberen. Ik laat weten wat de uitkomst is.[CPP][/CPP]

Ok en succes.

Ik heb na de melding de windows7 cd in de computer gestop, verder gegaan en op den duur kon je systeem herstellen doen. Vervolgens bij het herstellen zoekt hij een systeemkopie. Waarop ik vervolgens een melding krijg "er kan geen systeemkopie op deze computer gevonden worden" sluit de hardeschijf met de back-up aan of plaats de laatste dvd uit een back-upset..... etc

hij vind dus geen schijf als ik het goed begrijp.

daarnaast komt er een venster met hulpprogramma's zoals:
opstartherstel: na het uivoeren van de acties komt daar een melding: deze computer kan niet automatischworden hertsteld.
gevonden hoofdoorzaak: "kan geen hardeschijf vinder. ls een hardeschijf is geinstalleerd, reageert deze niet"

verdere opties in het hulpprogrammavenster zijn:
-opstartherstel (geprobeerd)
-systeemherstel (geprobeerd)
-herstellen met systeem installatiekopie (geprobeerd)
-windows geheugen controle
-opdrachtpromp

heb je nog een idee? of heb je nu een beter beeld mik zjagger?

Ok hij vindt de harde schijven blijkbaar niet ondanks dat ze wel draaien, misschien is je eigen gedachte zo slecht nog niet (van die sata-poorten). Heb je al eens bij apparaatbeheer gekeken of daar geen fout wordt aangegeven bij de Sata-controller?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan