Disk Boot Failure, Insert System Disk And Press Enter

Status
Niet open voor verdere reacties.

dfainher

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2010
Hallo,

Ik krijg de volgende melding bij het opstarten: Disk Boot Failure, Insert System Disk And Press Enter
Nu heb ik hier al flink op gegoogled en ook diverse topics over dit onderwerp op dit forum gelezen. Ik heb dus al het 1 en ander geprobeerd, namelijk:

- er zijn geen externe apparaten aangesloten via USB
- de boot priority in de BIOS staat ook goed
- ik heb checkdisk gedraaid, geen problemen
- ik heb alle testen van seatools gedraaid (het is een seagate HD) en geen problemen
- Ik wilde ook het MBR command uitvoeren, maar dat werkt niet meer in W7?
- ook in de logs zie ik eigenlijk niets wat de het voor mij zou kunnen verklaren, maar ik ben eerlijk gezegd ook niet heel erg thuis in de logs van windows

De computer start af en toe wel op, in de meeste (of misschien wel alle) gevallen lees ik bij deze foutmelding de computer nooit meer op start. Verder is het mijn oude systeem dat ik in een nieuwe systeemkast heb gebouwd voor een vriend van mij. Het moederbord, processor, geheugen en videokaart zijn dus exact hetzelfde en ik heb deze problemen nooit gehad. Ik heb zelfs dit probleem nog nooit eerder gehad, vandaar dat ik dus ook dacht dat het probleem lag bij de harde schijf. Maar voor mijn gevoel heb ik dat wel uitgesloten.
De enigste twee nieuwe componenten zijn dus een systeemkast en seagate 1,5TB schijf.

De enigste twee vreemde dingen die ik gevonden heb zijn:

20120229_205314.jpg

hier word de harde schijf niet weergegeven!?

20120229_213010.jpg

er staat dat het een SCSI schijf is, terwijl het gewoon een SATA schijf is...

iemand die mij hier mee kan helpen?
Bij voorbaat dank,

Tom van Hal

Laatst bewerkt:
ik heb trouwens net even snel in mijn eigen BIOS gekeken, ik heb namelijk in mijn nieuwe pc ook weer een gigabyte moederbord
en bij standard CMOS features staan mijn harde schijven ook niet vermeld en bij hard disk boot priority staat er bij ook SCSI voor mijn schijven
ik dacht dat dat een oud type kabel was met aansluiten, zoals molex bijv
maar goed, ook dat is nu in feite uitgesloten dan...!?

Heb je mogelijk per ongeluk een array aangemaakt? Het klinkt namelijk alsof je een soort array wil booten met een tweede schijf die niet bestaat.

Mocht dat in te stellen zijn, staat mogelijk ook je interface in de BIOS verkeerd. Meestal heb je keuze uit AHCI, IDE, SCSI en/of raid. In dat geval moet je de controller op IDE zetten.

Sata kan inderdaad in het Bios als SCSI weergegeven worden.

PS zou even je foto "editten" staat nu een telefoonnummer van iemand openbaar vermeld.;)

oeps sorry, done

@wampier
bios staat op AHCI mode, omdat ik een SSD gebruik(te) en dat heb ik eigenlijk zo laten staan
dacht dat het geen kwaad kon, omdat AHCI tegenwoordig wel vaker word gebruikt ook al gebruikt men geen SSD

met een array bedoel je een RAID opstelling of zo? dat lijkt me namelijk niet... lijkt me niet iets wat je per ongeluk doet?
heeft MBR fix zin? of misschien gewoon een clean install?
bvd

Het OS is beschadigd.
Herinstalleren en je bent het snelste klaar.

een vriend me kwam nog met een tip na aanleiding van dit topic
sata kabel van de HD vervangen en op n andere sata poort van het moederbord aansluiten
en het probleem lijkt opgelost...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan