Disk Boot Failure (kwartier wachten)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maestro9

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2004
Berichten
3
Als ik mijn PC afsluit, en ik wil hem dadelijk terug opstarten, geeft hij altijd een Disk Boot Failure! Hij vindt mijn harde schijven dan niet! Dan zet ik mijn pc gewoon af en als ik 10 à 15 minuten wacht en ik start mijn pc terug op dan is er niks meer aan de hand!
Ook als ik mijn pc afsluit en ik ga pakt een uur later terug op de pc is er ook niks aan de hand! Iemand die weet hoe dit zou komen?
Bedankt!
 
Doet 'ie dit al lang?

Het verschijnsel kan namelijk duiden op een "stervende" harddisk.

Advies : save je persoonlijke data naar een andere pc (met cd'tjs of middels een netwerk).

(Tenzij je natuurlijk altijd een willekeurige diskette in de drive laat zitten en die er pas uit haalt als de pc die boodschap geeft..... ;) )
 
Ik denk ook nog aan de koeling van het geheel.
Zijn ventillatoren stofvrij?
Kan de kast zijn warme lucht kwijt?

Kun je de backup-batterij vervangen?
Dat kan ook een mogelijkheid zijn.

Kijk even in je bios wanneer ie problemen heeft, of je tijdklok nog goed staat.
 
Geplaatst door gast0225
Doet 'ie dit al lang?

Het verschijnsel kan namelijk duiden op een "stervende" harddisk.

Advies : save je persoonlijke data naar een andere pc (met cd'tjs of middels een netwerk).

(Tenzij je natuurlijk altijd een willekeurige diskette in de drive laat zitten en die er pas uit haalt als de pc die boodschap geeft..... ;) )

Het is een nieuwe harddisk!
@ Paul wat bedoel je met back-up batterij vervangen ?
Ik weet hoe ik in mijn Bios geraak, maar waar kan ik kijken wanneer ie problemen heeft en of de klok goed staat ?
 
Waarom zou een nieuwe hdd niet een fabricagefout kunnen bevatten of anderszins vroegtijdig kunnen overlijden ?
 
Geplaatst door gast0225
Waarom zou een nieuwe hdd niet een fabricagefout kunnen bevatten of anderszins vroegtijdig kunnen overlijden ?

Omdat het de 2de harddisk is die achter elkaar is die dat doet! Vorige heb ik moeten vervangen omdat die helemaal niks meer deed! Maar die deed dit in begin ook! Toch bedankt voor de eventuele aanwijzing!
 
Oke, maar dan zou je misschien eens moeten denken aan een plaatsings/bekabelings/installatiefout......?

Ik weet niet genoeg van de elektronica af om te kunnen zeggen OF dat mogelijk is, maar wellicht zit er in de hardware zodanig iets fout dat de schijf zodanig zwaar "Belast" wordt, dat dit tot het overlijden lijdt ?

Wat je vragen betreft:
Op het eerste tabblad van het bios zie je veelal bovenin de systeemdatum en tijd staan. Als die niet correct is dan is de backupbatterij (bijna) leeg.
Die batterij betreft een zogenaamde knoopcel: een paar millimeter dik en ongeveer de grootte van een oudewets nederlands kwartje.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan