Disk Boot Failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leo414

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
Nadat ik Xp Pro opnieuw erop heb gezet verschijnt er bij het opstarten de volgende regel:

DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER.

Nadat ik de XP cd geplaatst heb en op enter druk dan start hij wel gewoon door.

Is hier iets aan te doen zodat ik die vermelding niet meer te zien krijg? BVD, Leo

Ik neem aan dat je Windows op je C-Schijf hebt geïnstalleerd. Er zijn diverse mogelijke redenen dat je systeem niet meer opstart. Het kan zijn dat je schijf niet meer in het BIOS aanwezig is, het kan zijn dat je schijf niet meer als actief staat. Het is ook mogelijk dat de boot.ini is aangepast. Het is ook mogelijk dat je last hebt van een bootsector virus.

Uit de vraag leid ik af dat het BIOS de schijf nog steeds ziet maar dat de schijf niet wilt booten, kijk eens in je BIOS of de harde schijf nog wel onder de bootdevices staat. Als de schijf nog wel onder de bootdevices staat kan je je systeem opstarten met een Windows bootdiskette, ga hiervoor naar een tweede PC en formatteer onder Windows XP een floppy disc. Plaats de bestanden boot.ini, ntldr en ntdetect.com op de floppy en start de andere PC vanaf deze floppy op.
Kijk eerst eens of dit lukt.

Groeten Oossie

Bedankt Ossiie voor je reactie. Het was inderdaad de bios waar de first boot de cd-rom was en second enz waren uitgeschakeld. Nadat ik de hard disk als first boot had ingeschakeld startte de comp weer gewoon op, nogmaals bedankt, groet, Leo

Graag gedaan, fijn dat het opgelost is.

Groeten Oossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan