Disk boot failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjen888

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2005
hallo

ik heb een probleem met mn harde schijf. ik heb een
tijdje geleden een nieuwe videokaart kast en voeding
gekocht. alles was klaar en deed het. maar als ik de pc
wil aanzetten dan start de harde schijf niet eerst op
zo dat hij aan geeft DISK BOOT FAILURE, en dan druk
ik op ctrl alt del en dan start hij gwoon op ik en mn
familie vinden dit bijzonder irritant. ik hoop dat dit zo
snel mogelijk opgelost zou kunnen worden

vr gr

Arjen Schreur

Joure

(ps: het ligt em niet aan de voeding want die heb ik al ingeruild)

welkom bij helpmij.

Hoi,
ik heb je titel van de vraag aangepast, help mij zegt zo weinig over jou probleem.

Maar een disk boot failure zegt dat er geen besturingsysteem op je harddisk staat.
En jij schrijf dat er door een druk op een toets je computer wel opstart.
welk besturingsysteem gebruik je.
Zit de ide kabel welgoed in de harddisk en het moederbord.

Laatst bewerkt:
alles is goed aangesloten en alles hoort het te doen
ik gebruik windows xp professional corperate
en dat draait ook bijzonder lekker dus ik snap er niks van., ik hoop dat je oplossing hebt

bvd

Staat deze harddisk in de bios wel als eerste opstart.

hij staat op slave aangesloten maar als ik em op master zet dan zegt ie schrijfleesfout maar dat is logisch bij mijn boot sequence staat de hd op 1 en dat heeft ook
geen nut de fout blijft er staan

Wat is jouw master dan?
daar zoekt het bios eerst naar en dat zal waarschijnlijk dan een cdrom of dvd speler zijn?
vertel eens hoe de harddiske is aangesloten en wat er nog meer op die grijze kabel zit aangesloten.

dvdspeler zit op master aangesloten en voor de rest de hdd zit alleen aangesloten op slave

zet de harddisk op master en de dvd speler op slave ook de jumpers en dan zou het goed moeten gaan.
de dvd word nu als opstart gezien daarom de melding.

Nee dat kan geen kwaad.
Je harddisk moet normaal gesproken als master staan.

ok dat heeft het computerbedrijf fout gdaan dus maarja ik zeg wel effe als het goed is en dan kan kan er dit gesloten worden

ik heb nu alles goed gedaan en het is nog steeds niet goed ik snap er helemaal niks meer van
zou het niet aan de installatie van windows liggen want
ik heb een illigale corporate versie erop staan

nee dat mag er niks mee te maken hebben.

Je kan proberen om deze te herstellen.
doe de xp-cd in de drive en start de herstelconsole R
Neem daar de optie fixmbr of fixboot.

Deze opdracht kan de partitietabellen beschadigen als er een virus aanwezig is of als er sprake is van een hardwareprobleem. Als u deze opdracht gebruikt, kunnen er ontoegankelijke partities ontstaan. Microsoft raadt u aan antivirussoftware uit te voeren voordat u deze opdracht gebruikt.

Bron

groet speedtouch

kan het kwaad want ik heb weleens een keer gdaan maar toen wou die helemaal niet meer opstarten

Met de herstelconsole maak je de boot sector zoals deze hoort te zijn.Als je na de herstel niet meer kan opstarten dan zit er iets goed fout in je besturing ( virus)

groet Jac

het wil helemaal niet ik heb nu mn schijf geformateerd en opnieuw partitioneerd en hij doet nog steed etzelfde
en daarnaast heb ik trouwens nog een probleem
ik heb dus een nieuwe videokaart van msi (nvidia)
en die driver daarvan voldoet niet aan de win logo test
en toen heb ik dus de originele gedownload en die geeft de BSOD even weer en dan start ie opnieuw op
als ik een spel opstart.

Laatst bewerkt:
arjen888 schreef:
schijf geformateerd en opnieuw partitioneerd en hij doet nog steed etzelfde

Dan zit toch de IDE kabel niet goed, haal alles eens los de IDE 0 + IDE 1 en zet alleen de hdd op IDE 0 op master, en kijk eens of je dan een normale opstart hebt.

nee helpt ook niet ik snap er niks van vet vage bedoeling dit maar laat anders maar zitten hoor als hij opgestart is dan draait als een trein

vr gr arjen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan