Disk boot failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer555

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
paar avonden terrug sloot ik me pc af no probs
volgende morgen vroeg altijd ff pc aan om wakker te worden zal ik maar zeggen. nou ik wer hard wakker.

melding;
disk boot failure please insert system disk.....
ofzo iets

dus xp cd er in boot from cd
herstel
fixboot

geen resultaat.

heb het met 1 of andere boot disc gedaan die lange pier in een eerdere toppic iemand aanmelde van 176MB ofzoiets met heel veel tools en rotzooi.

kies boot from first hd
krijg windows vlagetje na een poosje zwart scherm pc blaast rustig door geen muis helemaal niks.

ik was vergevenmoment met geluk 1 keer in veiligmodus koos systeem herstel naar een week eerder hielp niks.

ik me schijf naar de ***********

bios herkent hem heb bios al op default gezet.

heb al gerotzooid met drivers van sata misschien dat het daar aan lag maar geen uitkomst.

please help:confused:

Ik durf het haast niet te vragen, maar had je er een diskette in laten zitten?

ok allebei bedankt.

nee er zat geen diskete in
anders zecht ie zo iets van verwijder alsjeblieft die disk en druk op een toets om te rebooten,

maar nee er zat geen diskette in.

Heb je in de Herstelconsole ook al de opdracht gegeven: FIXMBR? En daarna, als het niet heeft geholpen, in dezelfde Herstelconsole: CHKDSK /R?

NB: Ik meen me te herinneren dat je XP SP2 hebt?

dit las ik al een keer eerder maar dat mbr kan je partitie wissen.

maar oke er zit niks anders op ik ga het proberen.

bedankt.

en o ja ik heb SP2.
goed geherinnerd dus.

he ik heb MBR gedaan maakte niks uit.

heb vervolgends CHKDSK gedaan en kreeg dit;

CHKDSK heeft een of meer fouten op het volume gevonden
52428092 kb totale schijfruimte
13481432 kb beschikbaar

4096 bytes per cluster
13107023 clusters in totaal op schijf
3370358 beschikbare clusters op schijf

D;\windwos>

maar niks voor de rest over die foutmelingen
en hij heeft alleen het partitie D gescand aan de schijfruimte te zien.

maar wat kan ik hier aan doen? en die fouten zijn dat echt defecten? of isdat software matig?:(

Dan staat je windows op de D:, en het is, overigens chkdsk /r, om te laten repareren.

ja ik wist dat die daar staat en dat repareren is dus voltooid of niet of wat?

hij blijft zeggen disk boot failure,....

dus het is niet opgelost.

maar hij heeft fouten gevonden heeft hij die dan ook al gerepareerd?

Laatst bewerkt:
Als fixboot, fixmbr en chkdsk /r niet werkt, vrees ik met grote vrezen.

Je kunt nog TestDisk voor DOS proberen, deze op een opstartflop erbij zetten, ervan opstarten.

Of vanuit windows, met de versie voor windows, en die schijf in een andere computer erbij hangen.

Probeer aan HDDRegenerator en/of Spinrite te komen.

heb geen andere pc met flopp drive dus ga hem er wel ergens bij proberen te hangen.

bedankt in ieders geval

ik heb een nieuwe hardeschijf gekocht en die er naast gezet maar onder de instalatie bleef hij zeggen boot failure en hij boote wel van af de nieuwe schijf dus had ik die vorige er uit gehaald maar hij deed het nog toen heb ik die er weer terug in gehangen en een andere schijf die er in hing een IDE er uit gehaald en no probs wel was die vorige schijf niet te benarderen als het om booten ging maar naderhand kon ik hem gewoon openen in de verkenner.
dus het lag aan de IDE schijf.
maar het is toch gewoon mogelijk om IDE en SATA II door elkaar te gebruiken?
raden jullie aan om die schijf er weer in tehangen en te kijken of ie werkt? er staat aardig wat op hij is 300 gig groot en er was 117 MB over dus...:confused:

he ik heb hem aangesloten als slave maar hij ziet maar 32GB nu blijkt dat er zo'n 32GB clip op zit maar die staat niet aangesloten. maar hij ziet alleen maar een paar bestanden staan toen heb ik het volume op fouten laten controleren en nu geeft hij geen grote meer aan en zegt hij toegang geweigerd
met andere woorden ik. moet hem resetten voordat hij het weer doet maar daar heb ik al een keer eerder een topic overgehad hier.

zijn er inmiddels nog steeds geen mogelijkheden en moet je hem alsnog formateren en dan met dat ****ing testdisk al je bestanden terrug halen die vervolgens met nummertjes in 1 map staan?

aardig verneukt dus.
maar ik zou het top vinden als er mensen zijn die een manier weten om dit te omzeilen ofzo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan