Disk Boot Failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wparent

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2002
Members,

Plots start de pc niet meer op. Disk Boot Failure, insert system disk...

Doe ik een Windows Home schijfje in de cd speler, start de pc gewoon normaal op?!!!???
Zonder ergens op te klikken, zonder setup te laden.
Puur het schijfje in de cd speler en Windows start zonder foutmelding van de schijf op.
Wat kan dit zijn?

Fixboot en Fixmbr al uitgevoerd, geen resultaat.

Door bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen", te gebruiken, met die cd in de driver, en daarna zonder, misschien dat je een BSOD krijgt met een foutmelding, dan weet je wat meer.

Hai,

Is ook al gebeurd, dat staat zowieso al altijd uit...
Het is net als het vrij bekende NTFS.sys ontbreekt verhaal in winXP.
Direct bij de opstart krijg je dan de foutmelding, nog niet eens tijdens het laden van de drivers van windows. Het is dus al veel eerder dan de eigenlijke Windows start.

Door bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen", te gebruiken, met die cd in de driver, en daarna zonder, misschien dat je een BSOD krijgt met een foutmelding, dan weet je wat meer.

Je hebt gelijk, het is een MBR melding, maare, had je ook al een chkdsk /r gedaan?

Kun je wel in de herstelconsole kijken of er wel de ntdetect.com nog op de C: staat?

Herstelconsole kom ik in, Windows XP ook, mits het schijfje van XP in de cd speler zit...
Ik zal kijken of NTdetect en ntfs.sys op de root van de c staan.

Je gaat het horen, en bedankt voor de tip!
Trouwens enig idee hoe het zo plots komt dat ineens de schijf op hol slaat? niks vreemds met de pc gedaan...

Je hebt gelijk, het is een MBR melding, maare, had je ook al een chkdsk /r gedaan?

Kun je wel in de herstelconsole kijken of er wel de ntdetect.com nog op de C: staat?

Die ntfs.sys, staat niet in de root, maar in system32\drivers.

Hoe het ontstaat? geen idee, weet wel dat een door een derde gemaakte MBR, vaak beter werkt dan die van Microsoft, maar of dit nu het probleem heeft veroorzaakt, blijft alleen maar gissen.

Welk moederbord heb je? Ik heb een Asus A8N Deluxe, en soms gebeurd het dat het bios, zonder enige merkbare reden, de opstartvolgorde van de HD's dooreengooit, waardoor de opstart-HD in het bios geen systemdisk meer is, met die melding tot gevolg. Op^startvolgorde terug juist zetten e"n probleem opgelost (tot de volgende keer) Eens kijken in je bios vraagt slechts enkele seconden.

mvg

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan