disk boot failure,

Status
Niet open voor verdere reacties.

noxel

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
hallo, ik heb op mijn pc last van een disk boot faillure, heb al op veel verschillende manieren geprobeert om deze fout te verhelpen en het ligt dus wel echt aan mijn harde schijf, want die heb ik een keer overgeplaatst naar een andere pc en teon kreeg ik de zelfde melding, door deze melding kan ik dus niet meer opstarten en ik heb nu een installatieschijf van windows xp maar dat is een andere als ik heb gebruikt om het besturingssysteem zelf te installeren, en ik heb inmiddels ontdenkt dat dit dus niet kan, ook met de opstartdiskettes die ik heb gedownload van de site van microsoft krijg ik het niet voor elkaar, in eerste instantie lijkt het te lukken maar bij de 2e diskette geeft deze de foutmelding : foutcode 7
ik hoop dat iemand informatie heeft, alvast bedankt ;-)
maarten

Je moet je cddrive als eerste drive instellen in de bios dan kun je gewoon van cdrom/dvd drive opstarten en xp installeren.

Ik heb dat al geprobeert maar hij pakt de schijf helemaal niet en na wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat niet alle pc's geboot kunnen worden met een schijf. Voor de duidelijkheid: ik wil de pc alleen booten, niet xp helemaal opnieuw installeren. Pas als dat niet meer kan wil ik beginnen met herinstallatie.
alvast bedankt,

ik heb de cd niet meer tot mijn beschikking of ik heb in ieder geval geen idee waar hij is, dus is dan metteen alles verloren of is er nog een andere manier om de pc geboot te krijgen?

Waarom hang je de schijf niet even in een andere pc als slave dan kun je de bestanden veilig stellen, of je harddisk moet helemaal de geest hebben gegeven dan is het helaas pindakaas.
Maar je hebt toch wel backups van je belangrijkste bestanden dus dat is dan geen probleem.
Of ben je ook een pc gebruiker die pas begint te schreeuwen als de boel in het honderd is gelopen en geen backups heeft, jammer dan eigen schuld dikke buld.

Laatst bewerkt:
op de pc stond zo goed als geen belangrijke bestanden, dus dat geeft niets, ik gebruikte hem ook niet voor belangrijke bestanden alleen schoolwerk e.d.
en ik heb hem al een keer in een andere pc aangesloten en daar kreeg ik teon precies dezelfde fout daardoor weet ik dat de fout in de hardeschijf zit. is het dan een kwestie van gewoon eeen nieuwe harde schijf kopen?
groet

Probeer je boot record eens te overschrijven. Dit kan je doen door op te starten vanaf de windows CD, dan system recovery kiezen. Je krijgt dan een command prompt (Recovery Console) waar je je administrator wachtwoord moet invullen. Dan tik je fixmbr in en dan overschrijft ie je bootrecord. Daarna effe rebooten.

dat is het nou juist, het lukt niet op hem op te starten met die schijf, ik dnke dat het komt omdat het niet dezelfde schijf is als waarmee deze wondows xp is geinstalleerd, het enige wat ik kan als ik hem aanzet is naar het BIOS en en als ik daar niets mee doe gaat de pc vanzelf door naar een scherm waarbij ik de melding krijg: DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER.
meer kan ik niet.

Algeprobeerd door F11 in te drukken en of je dan naar je cd/dvd drive kunt scrollen zodat die daar vanaf opstart.

Nee heeft geen enkel effect, ik dnke dat mijn harde schijf gewoon helemaal naar de maan is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan