Disk boot failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

Compaq1

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2009
Berichten
28
Hallo,
Ik heb dit forum al afgezocht op disk boot failure maar iedereen had dit probleem als ze windows opnieuw wouden installeren. Mijn probleem is het volgende:
Ik zat op mijn computer en toen kreeg ik opeens een blauw scherm en daarop stond iets van: Windows is afgesloten om schade te voorkomen etc... als dit de eerste keer is dat u dit scherm zit start dan opniew op anders neem contact op met iemand ofzoiets dus ik start opnieuw op en krijg de foutmelding: disk boot failure. please insert system CD and press enter. dus ik zet de computer uit en weer aan en hij doet het. daarna kreeg ik weer zo'n blauw scherm en deed ik hem weer uit en zei hij weer disk boot failure deed ik hem weer aan en uit en deed hij het weer. Dat gebeurde nog een keer maar toen als ik hem uitdeed en weer aan bij de foutmelding disk boot failure kreeg ik weer die foutmelding en nu heb ik dat de hele tijd. Ik kan mijn computer wel opnieuw installeren maar wil nog ff op mijn hardeschijf om een backup te maken van mijn drivers en van een paar bestanden. Weet iemand hoe ik nog even op mijn computer kan?
Bij voorbaat dank!!
 
Wat is de foutmelding die op het blauwe scherm komt te staan? Als wij die niet weten kunnen we je waarschijnlijk ook niet verder helpen.
 
geen idee er moet toch wel een andere manier zijn om nog een keer op me harde schijf te kunnen.:confused:
 
:( als hij vraagt waar ik wil inloggen dan druk ik zeg ik 3 (3: c:/WINDOWS) en dan doet hij niks meer :confused:
 
Hoi !

Mij is onduidelijk wat je aan het doen bent; op de vraag "Bij welke Windows-installatie wilt u zich aanmelden "trommel je in principe een "1 " in.
Tenzij je uiteraard meerdere Windows-versie's hebt geinstalleerd (z.g. multi-boot systeem)

Hierover heb ik niets in je vraag gelezen, dus;

1 intrommelen, dan op "enter"drukken.
Nu komt de vraag over 'n admin. ww.; heb je dat nooit ingevuld, alleen een tik op "enter" !

Achter de prompt trommel je nu eerst: chkdsk /r een dan "enter".

Als dit klaar is (geduld !), ga je verder met: fixboot etc.

Greetz,

Harry.
 
het is me al gelukt (ik wass ff niet zo slim bezig !!!!!!!!:eek:)
ik dacht dat als ik op enter drukte hij het afsloot maar het is al gelukt heel erg bedankt voor je hulp !!!!!!!!
 
Hoi !

Graag gedaan !

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan