Disk boot failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

micstylow

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Mijn pc geeft hele tijd dit aan:

PXE- e61: media test failure,check cable
PXE- MOF: exiting pxe rom

Disk boot failure insert system disk and press enter.

Heb al heel veel geprobeerd..ik weet simpelweg niet wat ik dermee moet.
Elke keer dat ik hem opstart krijg ik dat tevoorschijn of eeen blauw beeld met veel text..heb verschillende keren gereboot..xp cd derin gedaan...maar dan start ie weer opnieuw op..iemand enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen??
gebeurde ineens en weet niet wat ik dermee moet.

Groetjes michél

Micstylow,
Ik lees dat je je Windows cd erin hebt gestopt. ALLEEN dat is niet voldoende. Waarschijnlijk moet je in de bios(bij het opstarten op f2 of delete drukken) bij de boot sequence de cd/dvd rom speler op de 1e plaats zetten. Zodat hij niet zijn harde schijf, maar de cd/dvd - speler als eerste pakt. Bij de volgende keer opnieuw starten krijg je dan het bericht van: "Als u wilt opstarten van CD druk dan nu op een toets". Dat moet je dus doen.

Bij de eerste optie vraat hij of je wilt doorgaan, of naar de herstelmodus wilt gaan, of af wil sluiten. Hier moet je doorgaan. Totdat hij vraagt: "Druk op R om windows te herstellen" Dat moet je doen. De rest wijst zichzelf:)

Suc6:thumb:

Laatst bewerkt:
probleem is opgelost...nix van dat andere hielp...dus heb de zijkant van mn pc derafgehaald...en nu doettie het perfect en ik maar denken dat het een virus of wat dan ook was.

naja vriendelijk bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan