Disk boot Failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

NLgamer

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2013
Berichten
7
Hallo ik heb een fujitsu siemens scaleo p en sinds gister kon ik niet opstarten door de melding disk boot failure please insert system disk zoiets en dat is vet bale. Vodiegene die mn pc specs willen hebben
staan hier onder.

SPECS
Besturingssysteem windows 7 x64
grafische kaart: nvidea geforce 7300 GT
processor: amd athlon 64 3200+
werkgeheugen 2.5 GB
moederbord asus a8ne-fm

Dat is het wel zon beetje denk ik.

Alvast bedankt die er op reageren.
 
Ik neem aan dat je wel een harde schijf in de computer hebt? Heb je deze goed aangesloten?

Probeer anders eens op te starten met een bootable cdtje zoals hirens boot of een linux live cdtje.
 
Hallo K1pje ja ik heb gekeken of alles er goed aan zit en de schijf zit er inderdaad in en in plaats van linux mag het ook ubuntu zijn want ik heb namelijk een ubuntu dvd alleen krijg ik het niet opgestart mischien weet jij er wel iets op/

groeten NLgamer
 
ubuntu is linux, en daar kan je vanaf opstarten ja. Controleer eens wat de opstartvolgorde is in de BIOS. Hier kan je ook kijken of je harde schijf nog herkend wordt.

Als je vanaf een cd wil opstarten moet je cd/DVD station eerder als boot device staan dan je harde schijf.
 
ok hier is de start volgorde
1. cdrom
2.Removable
3.hard disk
klopt dat of niet?
 
In principe moet dat prima zijn, controleer wel even of je geen usb stick in de pc hebt zitten. In principe moet je zo wel gelijk vanaf het cdtje kunnen starten (ubuntu).

Wordt je harde schijf wel nog herkent in de BIOS?
 
nee ik heb geen usb in mn pc zitten en ik kan ubuntu niet op starten via cd want ik krijg allemaal regeltjes enzo

nee mn harde schijf wordt niet herkent in de bios
 
Als je harde schijf niet herkend wordt in de BIOS, dan is het logisch dat je er niet van kan opstarten. Mogelijk is je harde schijf defect. Controleer nog eens goed of de kabeltjes wel goed zitten (desnoods even loshalen en opnieuw aansluiten). Eventueel je BIOS resetten, alhoewel dat vrijwel nooit helpt om je harde schijf te herkennen.

Even een losstaande vraag: is het een harde schijf met IDE/PATA aansluiting? Zo ja, dan kan je nog even controleren of de jumper wel goed zit (master/slave/CS).
 
hallo ik heb een IDE aansluiting en ik heb al triljoen keer geprobeerd niet echt natuurlijk en mn jumpertje staat op master.
wat is dan het probleem
 
Als het jumpertje op master staat, heb je dan ook de master aansluiting van de kabel gebruikt?
 
Controleer al je aansluitingen van de hardisk eens goed misschien zit de voeding los.
Als dit niet het geval is kun je de harddiskd nog eens testen met een testdisk die kun je downloaden op de site van de fabrikant van je harddisk.
 
het is opgelost hoor het bleek dat de p5 kabeltje aan dat kabeltje moest van de schijf als ik er nou eerder op gekomen washad ik nu geen discussie gestart maar lasnog bedankt voor jullie hulp.
 
het is opgelost hoor het bleek dat de p5 kabeltje aan dat kabeltje moest van de schijf als ik er nou eerder op gekomen washad ik nu geen discussie gestart maar lasnog bedankt voor jullie hulp.

Je hebt je probleem wel heel onduidelijk gesteld, je pc wou niet op starten en dat er met de kabels geknoeid is heb je niet aangegeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan