disk errors detecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

destem

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2009
Hallo,
ik weet niet of ik de vraag in juiste forum geplaatst heb maar ik heb het volgende
een van mijn servers vertoont via disk management een warning, op het onderste scherm vertoont een van de disken dan dat er errors zijn. Vermoedelijk is het probleem op te lossen via rechter muis en reactivate, Oplossen van probleem is ook niet de vraag, maar ik wil graag dit soort problemen centraal monitoren. Te samen met andere zaken heb ik een vbscript geschreven welke regelmatig ee en ander controleert. Echter via geen enkel wmi call zie ik de errors terug,
weet iemand hoe ik deze errors via vbscript kan detecteren, liefst via een wmi call
het betreft een groot aantal servers met veel schijven, vandaar mijn oplossing via een script

alvast bedankt

scriptomatic kende ik niet,
heb volgens mij all mogelijke wmi's al geprobeerd, maar dit is wel makkelijk om ze nog eens na te lopen, bedankt :thumb:

scriptomatic gebruikt en geen enkele wmi geeft de errore weer welke ik ook krijg via
diskpart list volume

iemand een idee hoe ik diskpart kan aanroepen in een vbscript ?
probleem is diskpart list volume werkt niet direct
zult eerst diskpart moeten opstarten
waarna in diskpart het command list volume uitgevoerd kan worden

alvast bedankt

even google heeft me verder geholpen

ik maak nu een tijdelijk bestand diskpart.ini aan met de tekts list disk
vanuit vbsript
WshShell.Run "C:\WINDOWS\system32\diskpart.exe /s diskpart.ini > diskpart.txt
diskpart,txt kan ik dan weer uitlezen, niet meest handige manier, maar het werkt. Indien nog iemand een andere oplossing heeft (vanuit vbscript) dan vernemen we het gaarne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan