Disk errors

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0446

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Hallo allemaal,

De laatste tijd zit ik met een nogal vervelend probleem.
Het gebeurd best vaak dat mijn pc vastloopt voor 2/3 minuten, en daarna weer door gaat. Wanneer ik Windows logboek raadpleeg zie ik hier 2 fouten heel erg veel naar voren komen:

Disk 153 Er is opnieuw een poging gedaan voor de IO-bewerking op logisch blok 0x32adf98 voor schijf 0 (PDO-naam: \Device\00000031).
storahci 129 Terugzetten op apparaat \Device\RaidPort0 is aangevraagd.

Mijn schijf 0 is een Samsung Evo 840 SSD van 250GB, mijn schijf 1 is een Seagate Barracuda 7200 van 1TB (HDD).
Windows en programma's staan geïnstalleerd op mijn SSD, op mijn HDD staan mijn bestanden en games.

Ik heb al meerdere programma's geraadpleegd die mijn schijven uitlezen, deze zeggen allemaal dat de schijf in een goede conditie is.
Verder heb ik ook al een chkdsk uitgevoerd en de stuurprogramma's geupdate van mijn SSD.
Ik ben dus een beetje ten einde raad, iemand goede suggesties wat hier aan de hand kan zijn?

Groeten,
Niels

Kan je de SMART van beide schijven eens hier tonen? Wat zegt Samsung Magician? Heb je de firmwareupdate van Samsung al gedaan aangezien er een bug was met de 840 EVO?
Heb je je chipset drivers al eens vernieuwd?

Wat de firmwareupdate betreft, lees daar hier wat meer over:
http://nieuwsbrief.helpmij.nl/artikel.php?id=2483

Ik heb de Samsung SSD 840 EVO Performance Restoration zojuist gedraaid. De chipset drivers van Intel zijn al de nieuwste versie.
Samsung Magician zegt dat mijn schijf in goede conditie verkeer, dit krijg ik al ik op de S.M.A.R.T knop druk:

S.M.A.R.T ssd.PNG

Ok, SMART ziet er goed uit. Heb je de problemen nog gehad nadat je de Performance Restoration tool had gedraaid?

Sinds ik de Performance Restoration tool heb gedraaid zijn de errors erg afgenomen. Ze staan nog wel steeds in het logboek maar ik merk er niks van.
Ik weet niet of het normaal is dat dat soort errors wel eens voorkomen? Nog eventuele andere tips waardoor die beter draait op SSD?

Bij mij staan er ook veel meer errors in mijn logboek waar ik naar mijn weten niets van gemerkt heb. Lijkt mij dus redelijk normaal.

Wat tips voor de SSD betreft: geen tweaks gaan toepassen, Windows doet dat vanzelf wanneer je een schone installatie op de SSD hebt gedaan.

Ook niet de OS Optimization die Samsung Magician aanbied? Deze staan bij mij nu op Maximum Performance wat goed lijkt te werken.

En goed te horen dat ik niet de enige ben met zoveel errors. Ach misschien moet ik me ook niet blindstaren op dat logboek haha

Op zich kan je dat wel doen via de Magician software, maar verder zou ik me van tweaks onthouden ;)

oke bedankt voor de tips en hulp. Ik heb er nu in weze geen last meer van dus zet hem op opgelost.
Thanks!

Als je het over de duivel hebt!
Ik schakel zojuist mijn internet adapter uit en vrijwel direct alles terug...
Dus enorm sloom alles, en heel veel event 129 in het logboek. Hoe kan dit nou toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan