disk failure na monteren extra schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
ik wil een extra vaste schijf plaatsen in de computer van mijn dochter - ik ben niet erg handig.
het stroomstekkertje erin en dan de grijze kabel met master erop in de oude schijf en de slave in de nieuwe. toch krijg ik disk failure.

de master en slave omdraaien leidt tot niets - ´om schade te voorkomen is windows afgesloten.´

er zal wsch XP staan op de nieuwe schijf . kan het zijn dat dat een rol speelt?

hoe krijg ik het voor elkaar, weet iemand dat?

Het je de jumper van de nieuwe hd op slave ingesteld. De jumpers zit naast de datakabel.
Op de HD staat een schema hoe dit in te stellen

Staat er op de nieuwe harddisk nog een besturings systeem? Of is de schijf nieuw gekocht?

het is een gebruikte harde schijf met een besturingssysteem.

de suggestie met de jumpers zou de oplossing kunnen zijn. ik begrijp het schemaatje niet. ik doe er een fotootje bij - wil je me dan een tip geven hoe ze om te zetten ?

Bijlagen

• DSCN4163.jpg
    DSCN4163.jpg
    94,7 KB · Weergaven: 35
Zoals de jumper nu zitten zal het niet werken Volgens mij moet je de jumpers zetten zoals in het voorbeeld in de onderste afbeelding bij Device 1 (Slave)

bedankt voor de tip. ik ga hem er vanavond inzetten met deze jumperstand.

o ja, kan ik dan meteen - rechtermuisknop - formatteren of is daar meer voor nodig??

Als de inhoud van de schijf niet in het register staat kan je deze probleemloos formatteren. Ik zou dit doen vanuit Schijf beheer.
Je komt hier : Start/Deze Computer/R Beheren/Schijfbeheer.

..........R Beheren -Schijfbeheer. - dat zie ik niet staan .....?

Met 'R Beheren' wordt bedoelt, rechtsklik op 'Deze computer' en kies uit het menu dat dan verschijnt 'Beheren'

dat is splinternieuw voor me, dat het kopje -deze computer- ook nog mogelijkheden bergt achter de R-knop. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan