dannydaboy
Gebruiker
- Lid geworden
- 13 sep 2005
beste mensen
ik ben een hd monitor aan het maken en alles loopt lekker maar ik krijg het alleen voor elkaar met de systemdrive. nu lijkt mij dat ik als ik alle componenten kopieer en de code enigsinds wijzig dat ik dit ook voor me andere drives en disks kan realiseren maar dit lukt niet.
de code tot nu toe
dit geeft een programma met alle disk info van de C:/ (systemdrive) hoe realiseer ik dit voor me D:/ en E:/ en is het mogelijk om eerst te checken welke drives erin zitten?
ik ben een hd monitor aan het maken en alles loopt lekker maar ik krijg het alleen voor elkaar met de systemdrive. nu lijkt mij dat ik als ik alle componenten kopieer en de code enigsinds wijzig dat ik dit ook voor me andere drives en disks kan realiseren maar dit lukt niet.
de code tot nu toe
Code:
Imports System
Imports System.IO
Imports System.PlatformID
Imports System.IO.File
Imports System.Math
Imports System.Management
Imports System.Management.Instrumentation
Public Class Form1
Private Sub Form1_Load(sender As Object, e As EventArgs) Handles MyBase.Load
Label2.Text = My.Computer.FileSystem.GetDriveInfo(Environ("SystemDrive")).Name
Label4.Text = My.Computer.FileSystem.GetDriveInfo(Environ("SystemDrive")).DriveFormat
Label12.Text = My.Computer.FileSystem.GetDriveInfo(Environ("SystemDrive")).VolumeLabel
End Sub
Private Sub Timer1_Tick(sender As Object, e As EventArgs) Handles Timer1.Tick
Try
Label6.Text = (Int(My.Computer.FileSystem.GetDriveInfo(Environ("SystemDrive")).TotalSize / 1073741824)) & "GB"
Dim dvr As New DriveInfo(Environ("SystemDrive"))
TextBox1.Text = CStr(dvr.TotalFreeSpace / 1073741824)
TextBox2.Text = CStr(dvr.TotalSize / 1073741824)
TextBox3.Text = CStr(Val(TextBox2.Text) - Val(TextBox1.Text))
Label8.Text = (Int(My.Computer.FileSystem.GetDriveInfo(Environ("SystemDrive")).TotalFreeSpace / 1073741824)) & "GB"
Label10.Text = (Int(TextBox3.Text) & "GB/")
Label2.Text = My.Computer.FileSystem.GetDriveInfo(Environ("SystemDrive")).Name
Label4.Text = My.Computer.FileSystem.GetDriveInfo(Environ("SystemDrive")).DriveFormat
ProgressBar1.Maximum = TextBox2.Text
ProgressBar1.Value = TextBox3.Text
Catch ex As Exception
End Try
End Sub
Private Sub Label9_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Label9.Click
End Sub
Private Sub Label2_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Label2.Click
End Sub
Private Sub Label1_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Label1.Click
End Sub
End Class
dit geeft een programma met alle disk info van de C:/ (systemdrive) hoe realiseer ik dit voor me D:/ en E:/ en is het mogelijk om eerst te checken welke drives erin zitten?