Disk niet geinitialiseerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

mverk

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Via Usb heb ik een disk ( WesternDigital Caviar WD1600, 160Gb Sata) aan mijn pc gehangen.
In Systeembeheer wordt aangegeven dat de disk wel bekend is maar niet geinitialiseerd; er is echter geen mogelijkheid om te initialiseren noch om iets anders te doen dan af te sluiten.
In Configuratie-Apparaatbeheer staat de disk wel onder Schijfstations aangegeven met het goede modelnummer en onder Eigenschappen wordt vermeld: "werkt correct".

Toch kan ik deze disk niet gebruiken!!!

Hoe kan ik deze weer gebruiken, dus hoe te formatteren of iets dergelijks?

ga eens naar schijfbeheer ,staat ie daar met een letter aangegeven zo nee geef hem dan een letter
en in schijfbeheer kan je hem waarschijnlijk wel formateren

Via Usb heb ik een disk ( WesternDigital Caviar WD1600, 160Gb Sata) aan mijn pc gehangen.
In Systeembeheer wordt aangegeven dat de disk wel bekend is maar niet geinitialiseerd; er is echter geen mogelijkheid om te initialiseren noch om iets anders te doen dan af te sluiten.
In Configuratie-Apparaatbeheer staat de disk wel onder Schijfstations aangegeven met het goede modelnummer en onder Eigenschappen wordt vermeld: "werkt correct".

Toch kan ik deze disk niet gebruiken!!!

Hoe kan ik deze weer gebruiken, dus hoe te formatteren of iets dergelijks?

Zoals ik al heb aangegeven kan ik ook in Systeembeheer-Computerbeheer-Schijfbeheer helemaal NIETS behalve AFSLUITEN!!!

Afmelden.
Aanmelden als (een) Administrator.
Start, Deze computer, RechterMuisKllik, Beheren, Schijfbeheer.
In het vak rechtsonder RMK je het vierkant met het Schijfnummer van de WD, waarschijnlijk 2 of 3.
Als het goed is kan je nu wel Schijf initialiseren klikken, & meteen partitioneren & formatteren.

Via Usb heb ik een disk ( Medion Drive-n-go, 320Gb Sata) aan mijn pc gehangen.
In Configuratie-Apparaatbeheer staat de disk wel onder Schijfstations aangegeven met het geen modelnummer en onder Eigenschappen wordt vermeld: "werkt correct".

Er staat zoveel foto's op de extern HD. zonde op formateren. Hoe kan ik op andere manier doen? Ik wil letter via schijfsysteem maken en hoe?

@Godert5,

Je reageert in een topic ouder dan 3 maanden, volgens onze regels is dat niet toegestaan. Daarnaast is het ook verwarrend als 2 vragen door elkaar gaan lopen. Op deze vraag gaat een slotje.
Uiteraard kun je een nieuwe vraag openen en daar je probleem beschrijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan