disk usage

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorydmulders

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2011
hallo ik heb de laatste tijd een probleempje, ik heb windows 8 en wat er dus gebeurd is dat op willekeurige momenten (maar voornamelijk een minuut of 5 nadat de pc is opgestart) dan kapt mijn pc ermee, games freezen webpaginas laden niet, ik kan mijn muis voor korte tijd nog bewegen voordat die ook stilhangt. als ik taakbeheer open heb staan terwijl dit gebeurt geeft het aan dat mijn disk usage 100% is terwijl ieder process maar 0 en een paar 0.1 mb aan disk opnemen. de ene keer dan is dit na een minuut weer weg en kan ik urenlang weer verder. maar soms chrast de pc met een BSOD die aangeeft kernel_data_inpage_error. dit heeft als ik het me goed herinner te maken met mijn werkgeheugen. maar dat kan niet want dit werkgeheugen is al een keer kapotgegaan en daarna volledig vervangen, het zou dus raar zijn als het weer kapot is. ik weet dus niet wat dit probleem is.

wat specificaties:

windows 8
8gb ddr3 werkgeheugen corsair
500GB satall harde schijf

ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem (ps ik weet niet precies waar ik dit moest plaatsen want het kan bijvoorbeeld ook te maken hebben met mijn werkgeheugen dus ik plaatste het maar hier, vergeef me als het niet goed is)

m.v.g. jordy

hoi er is nog een update, ik hoop dat dit wat meer licht op mijn probleem schijnt. ik heb met de scanner in windows mijn harde schijf op fouten gescand maar die kon geen fouten vinden en gaf aan dat alles goed was, ik heb mijn pc een beetje schoon staan maken maar dit heeft het probleem ook niet opgelost (ik had er 2 uur lang geen last van), vervolgens heb ik met de resource monitor gekeken naar wat nu eigenlijk al mijn geheugen opeist en het blijkt het systeem zelf te zijn wat ontzettend veel disk usage op zich neemt tijdens een freeze (ondanks dat task manager zegt dat dit niet het geval is). ik hoop dat met deze informatie mijn probleem iets beter valt op te lossen aangezien het heel ***** is om constant je pc te moeten restarten vanwege een BSOD en dat kan natuurlijk ook nooit goed voor dit ding zijn.

m.v.g. jordy

Zomaar een gok, hoe staat je virtuele geheugen ingesteld? Door Windows laten beheren? Zo ja zet deze eens op min en max 2048MB.

Geheugen kan altijd kapot gaan ook al is dit al een keer gebeurt is en is vervangen zegt natuurlijk niets.

Maare, via start, zoeken en evenvwr.msc bij systeem al gekeken wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Codes en omschrijvingen van die bsod's zouden ook kunnen helpen, nu roep je wat maar kan niemand wat mee.

Kan diverse oorzaken hebben die wel gemelde omschrijving.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/ff559211(v=vs.85).aspx

Log Name: System
Source: Microsoft-Windows-Kernel-Power
Date: 5/28/2014 8:07:11 PM
Event ID: 41
Task Category: (63)
Level: Critical
Keywords: (2)
User: SYSTEM
Computer: Jordy-PC
Description:
The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.
Event Xml:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
<EventID>41</EventID>
<Version>3</Version>
<Level>1</Level>
<Task>63</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000002</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2014-05-28T18:07:11.919318900Z" />
<EventRecordID>44311</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>Jordy-PC</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
<EventData>
<Data Name="BugcheckCode">0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
<Data Name="SleepInProgress">0</Data>
<Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
<Data Name="BootAppStatus">0</Data>
</EventData>
</Event>

ik moest het maar even zo wegzetten, mijn pc is nu wel heel erg bezig deze avond, kan hem niet eens 5 minuten aan laten staan of hij crasht weer, kheb nu effe 1 ramstick eruit gehaald om te kijken of het probleem daarin zit. dit is in ieder geval alle info over de BSOD, khoop dat je er iets mee kunt.
het verhogen van het virtueel geheugen heeft overigens niet geholpen, ik heb ook gemerkt bij de resource monitor dat het process system eerst heel hard tankt waarna ieder process verdwijnt van de resource monitor ook system, dus ik begin te twijfelen of het aan software ligt.

deze error heb ik ook nog gevonden, het ziet er naaruit dat hij dit doet als de disk naar 100% schiet maar dit is niet zeker, aangezien er minder van deze waarschuwingen zijn dan dat er crashes zijn.

- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
<Provider Name="disk" />
<EventID Qualifiers="32772">153</EventID>
<Level>3</Level>
<Task>0</Task>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2014-05-28T18:14:51.319284200Z" />
<EventRecordID>44333</EventRecordID>
<Channel>System</Channel>
<Computer>Jordy-PC</Computer>
<Security />
</System>
- <EventData>
<Data>\Device\Harddisk0\DR0</Data>
<Data>12dfd10</Data>
<Data>0</Data>
<Binary>0F01040003002C0000000000990004800000000000000000000000000000000000000000000000000000042A</Binary>
</EventData>
</Event>

Oef, als je erop gaat zoeken zijn er erg veel oorzaken maar een echte oplossing kan ik niet vinden helaas.
http://answers.microsoft.com/en-us/...umName=&CurrentScope.Filter=&ContentTypeScope

Hier staan er vele met de comments van anderen, miss heb je er wat aan.

Indien je ook een onboard videokaart hebt, gebruik die eens om de insteekkaart uit te kunnen sluiten, heb je die niet dan zou je via F8 in de geavanceerde opstartopties de VGA o.i.d. modus kunnen opstarten, worden de drivers niet geladen of gewoon in veilige modus, indien je daar geen problemen hebt is het sowieso een driver, de vraag is dan van wat.

Ook kun je via start, zoeken en evenvwr.msc bij windows logboeken en systeem dingen ontdekken maar dan dient de PC wel aan te blijven en niet steeds uit te vallen.

hoi ik denk dat ik het antwoord al heb gevonden, er was een bepaalde error die met mijn harde schijf had te maken. na wat research op google waren er 3 mogelijkheden: MB is kapot, HDD is kapot of er zit een kabel niet goed, toen ik mijn nieuwe videokaart had aangesloten een aantal maanden terug moest ik wat kabels opzijtrekken (om het zo maar even te noemen), een van de connectors van een kabel kwam daardoor scheef te staan in het MB. dit was dus de kabel van mijn harde schijf, ik heb die gister even in een ander slot in mijn MB gedaan waardoor hij niet meer scheef stond en dus de spanning van het kabeltje af was. en nu crasht hij niet meer. tenminste voor nu niet meer, het kan zijn dat hij over een paar dagen weer kuren krijgt maar voor nu gaat alles goed. ik dank jullie allen toch voor de hulp en mocht het probleem weer toeslaan dan horen jullie het weer, daarom vraag ik aan de mods om dit topic nog een paar dagen open te houden mocht het probleem opnieuw opdagen, zo hoef ik niet opnieuw een topic te maken over hetzelfe probleem.
dus voor iedereen met mijn probleem, check je kabels even snel.

m.v.g. jordy

antwoord is gevonden het lag aan de kabel. bedankt allen voor de hulp, dit kan worden gesloten.

Hoi,

Fijn dat opgelost is maar je kan het ook zelf op opgelost zetten hoor ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan