Disk Utility kan partities niet vinden??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbinski12

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Hoi allemaal,

Ivm school probeer ik Windows XP te installeren op mijn Mac Mini (nieuwste versie, 2,53GHz), maar volgens disk utility zijn er vier partities op mijn harde schijf, waarvan er maar 1 gemount is (waar OSX en mijn bestanden etc op staan)...

Als ik de andere probeer te verwijderen zegt ie letterlijk "no such partition"... Maar ze staan er wel :eek:

Iemand een idee?
Gr. Robin

Partities kunnen veel meer informatie bevatten dan je denkt. Zo kunnen ze hidden zijn of locked. De partities die je ziet horen waarschijnlijk bij mac (swap of backup). Je kunt het beste je HFS partitie verkleinen en die formateren tot een NTFS. Overgens raad ik je het af om winXP te instaleren op een mac mini. Dit heeft echt geen denderende resultaten en het is goed mogelijk dat lang niet alles werkt.

Mag je XP ook virtueel installeren of moet hij persé als 2e boot OS worden geïnstalleerd?(d.m.v. Bootcamp)

Nee, ik wil echt een dual-boot. Bij een virtual machine krijg je LANG niet de prestaties van een dual-boot...

probeer het morgen nog wel een keer met de boot-cd.. anders heb ik er geen zin in en vind ik het de moeite niet waard ;) toch bedankt!

Je mag hem ook virtueel installeren, Mik Zjegger.
Als je wilt gamen zou ik gaan voor Bootcamp.
Is het om af en toe Windows er naast te hebben, dan kan je hem heel goed virtueel gebruiken.
Gebruik naar volle tevredenheid Virtualbox

Gr. Peter

Je mag hem ook virtueel installeren, Mik Zjegger.
Als je wilt gamen zou ik gaan voor Bootcamp.
Is het om af en toe Windows er naast te hebben, dan kan je hem heel goed virtueel gebruiken.
Gebruik naar volle tevredenheid Virtualbox

Gr. Peter
De vraag was voor TS (@Robbinski12 TopicStarter) bedoeld en niet voor mezelf.

Laatst bewerkt:
maar of ik m nou virtueel installeer of als dual-boot, die 3 onherkenbare partities blijven... is het veilig om een bootable partition manager (zoals CPM) te gebruiken op mn Mac??

Daar kan ik je eerlijk gezegd geen antwoord op geven.Ik heb wel 's eens Windows op 'n Mac Tiger (virtueel) gezet maar daar houdt mijn kennis betreffende de Mac ook op,daar kunnen je ervaren Mac gebruikers een beter antwoord op geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan