Diskette en cd-rom stations niet bruikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

OlavJ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Het gaat om een FujitsuSiemens desktop met Windows XP.
Indien er een diskette in het station zit en ik klik in Deze Computer op het diskettestation krijg ik een foutmelding; A:\ is niet toegankelijk. Onjuiste functie. Dat is dezelfde melding als wanneer ik geen diskette heb geplaatst en op het diskettestation klik. Hetzelfde geldt voor de CD-rom speler. Als ik een CD plaats verschijnt er naast het muispijltje even een CD icoontje dat spoedig verdwijnt, de CD heeft dan al hard rondgedraaid door de speler na sluiten.
Tevens is het zo dat wanneer er opgestart wordt met een lege diskette in het station, het opstartproces onderbroken wordt met de vraag de diskette te verwijderen en op any key te drukken. Hiermee wil ik aangeven dat de stations niet helemaal dood zijn.
Het probleem met de CD-rom speler heeft zich in het verleden ook sporadisch voorgedaan en was toen te verhelpen met Systeemherstel. Dat trucje werkt nu niet. Dat het diskette station dezelfde kuur heeft is nieuw.
Tevens heb ik een digitale camera aangesloten middels een docking station met USB die bij inschakelen automatisch een extra station met verwisselbaar medium in 'Deze computer' registreert. Dat doet ie nu ook, echter wanneer ik op dit icoon klik krijg ik ook weer de melding; H;\ niet toegankelijk. Onjuiste functie.

Heel graag Uw oplossingen en daarvoor alvast heel erg bedankt.

Groeten, Olav Jansen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan