Diskette maken voor herkennen harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

AR spider

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
Beste,

Mijn excuses als deze vraag al vaker is langs gekomen, ben niet erg thuis op deze site, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

De computer (windows XP) van mijn oma heeft een probleem, dit probleem is gekomen na het inpluggen van een Speedtouch adapter.

Wanneer de pc wordt aangezet geeft deze de melding niet op te kunnen starten omdat de harddisk niet wordt gevonden.
Nu heb ik wat dingen gelezen over het maken van een diskette, welke in de pc gedaan moet worden waarna vervolgens op F6 gedrukt moet worden om deze diskette zijn werk te laten doen.

Nu moeten er dus bepaalde bestanden op die diskette gezet worden. Deze bestanden zullen wel afhankelijk zijn van het soort harde schijf dat erin zit? Echter heb ik geen idee van het merk van de computer, laat staan van de harde schijf.

Zou iemand mij kunnen uitleggen welke bestanden ik nodig heb en wat ik moet doen?

Alvast erg bedankt!
Colin

Ps. In de bijlage staat een foto van de voorkant van de pc,op de zijkant van de pc staat een aardbol met ringen eromheen.

Bijlagen

• PC.jpg
    PC.jpg
    88,9 KB · Weergaven: 17
Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik vermoed wat jij gelezen hebt, over de Windows XP setup gaan en de schijf op een SATA, RAID of SCSI-controller aangesloten zit. Hiervoor heb je dan een floppy met driver nodig en moet je F6 tijdens de setup indrukken om de driver vanaf floppy te laden.

Probeer het volgende eens;
Haal de stroom van de kast af en druk de aan/uit knop voor een 6 seconden in. Stroom er weer op en kijk eens of de PC wil doorstarten.

Beste,
er gebeurt niks met de computer.
Kan iemand mij tips geven?
De pc geeft deze melding: primary master hard disk error.

Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan