diskette-station doet het niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter cabo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cabo

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2003
Hallo mensen,
ik heb een probleem met mijn diskette station, elke keer wanneer ik het wil gaan gebruiken krijg ik het bericht dat de diskette niet geformateerd is en het maakt niet uit welke diskette het is, ook al is het nooit gebruikt, het is zeer irritant en daarom wou ik vragen of iemand me daarmee zou kunnen helpen.....

alvast bedankt

- Werkt de floppy-drive nog wel onder DOS?
- Verwijder de floppy-drive in apparaatbeheer (onder veilige modus) en start opnieuw op.
- Controlleer zonodig de kabels.
- If no luck: floppy-drive overleden.:eek:

Groetjes,
Bennie

Maar uuhh hoe ga je naar veilige modus via XP?? en trouwens ik heb deze pc niet zolang geleden gekocht hij deed het goed totdat ik een bepaalde diskette in had gedaan, en bij mijn oude computer gebeurde precies hetzelfde nadat ik die diskette erin had gebruikt....

Tijdens opstart computer F8 enkele keren indrukken. Dan vervolgens kiezen voor veilige modus.

Geplaatst door cabo
Maar uuhh hoe ga je naar veilige modus via XP?? en trouwens ik heb deze pc niet zolang geleden gekocht hij deed het goed totdat ik een bepaalde diskette in had gedaan, en bij mijn oude computer gebeurde precies hetzelfde nadat ik die diskette erin had gebruikt....

Da's wel toevallig als het dezelfde diskette is geweest:8-0: . Was die "bepaalde" diskette (whatever that may be:confused: ) niet beschadigd? En als je de PC pas hebt gekocht, heb je nog garantie....:p

Groetjes,
Bennie

De IDE-kabel is de grijze platte, brede kabel die harde schijf en bijv. cd-speler verbindt met het moederbord. Bij mijn weten heeft een diskettestation geen IDE-kabel, maar een eigen kabeltje dat verbonden wordt met het moederbord. Uiteraard kan je die ook nakijken...

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan