Diskette Station Installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

MikeB

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Berichten
509
Hey, Ik heb een pc zonder diskette station, maar wel allemaal memory card ingangen. Nu heb ik een diskette station gekocht, en die wil ik installeren. MIjn pc heeft een slot voor een diskette station, alleen ik heb geen idee hoe ik het moet installeren en welke kabeltjes ik er op moet aansluiten. Kan iemand mij dat uitleggen?
 
Voor de diskdrive zit er bij het moederbord een 34-aderige platte kabel. Het ene uiteinde kan op het moederbord aangesloten worden op de daarvoor bestemde floppy connector (als je die niet kunt vinden, kijk dan even in het boekje van het moederbord) en het andere uiteinde wordt aangesloten op de diskdrive. Let wel altijd even op of de kabel goed om is aangesloten. Een ader van de kabel is roodgemaakt, dat is kabel 1. Zowel op het moederbord als op de diskdrive staat aangegeven aan welke kant kabel 1 geplaatst moet worden.
000021-14.jpg

Bron + meer info over het bouwen van een pc;
http://www.hardware.info/artikelen.php?id=36&page=5
 
Thx voor je snelle antwoord :D Ik zal het zometeen gaan proberen.
 
Van die platte kabel zijn een aantal aders getwist, die komen aan de kant van de floppy. Heb je 3 connectors dan is de drive achter de twist de "A" en voor de twist de "B"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan