Diskette station laadt tijdens opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter dvham
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Hallo,

Als ik mijn pc aanzet dan hoor ik mijn diskettestation steeds. Vooral als mijn programma's die rechtsonderaan staan in beeld komen. Norton, Iomega, Nvidia startcentre en Windvd komen hier te staan.

Ook wel als ik gewoon de pc gebruik dan in ene vanuit het niets begint mijn diskettestation weer te loeien. Wat kan dit wezen???

Vreemd gedrag kunnen pc,s toch vertonen,zou eerst even de A:drive kabels losgooien,opnieuw opstarten en de kabels weer aansluiten,kijken of het dan herholpen is,zo niet!ben ik bang dat de A:drive overleden is!

Volgens mij is dit een optie in je bios dat je diskettestation gebruikt wordt tijdens het opstarten. Dat hij in je diskettestation kijkt of daar een bootable diskette inzit. Moet je volgens mij ff bij de opstartvolgorde daarvan je diskettestation naar beneden brengen

Het gebeurd pas als windows start dus dat lijkt mij niet het geval. Ik denk eerder dat er iets naar de a disk verwijst tijdens het opstarten of mag dan tijdens het gebruik van de pc dit niet optreden??

Hmm heb je soms Norton Antivirus draaien? Want die scant bij het opstarten je diskettestation, maar dit is ook een optie die je uit kan zetten

Maar waar moet ik dat inhemelsnaam veranderen??

Zorg er eens voor dat Norton niet opstart, start opnieuw op en kijk of dat scheelt.

Het kan inderdaad zijn dat er een programma is die kijkt of de diskette er is. Ik heb een snelkoppeling naar mijn a:\ op mijn bureaublad staan en bij elke aanmelding gaat het lampje even branden. Geen andere programma's die er gebruik van maken? Zit je niet net in "deze computer" ofzo?

Geplaatst door dvham
Maar waar moet ik dat inhemelsnaam veranderen??

Ik weet niet welke versie van NAV je hebt, ik heb 2003. Hier zet je het diskettescannen alsvolgd uit.

Opties, dan aan linkerkant bij Systeem kies je geavanceerd. Hier kun je 2 dingen aan of uitvinken, onder andere Diskette scannen op opstartvirussen bij het afsluiten van de computer. Denk dat dit hem is en anders is het de bovenste die je uit moet vinken.

Ik heb toevallig hetzelfde probleem met mijn pc, ik heb norton er al uit gegooit maar hij blijft zoeken naar een diskette (die er niet in zit). Zolang als de A-drive aan het zoeken is, dan kun je de rest op je bureau-blad ook niet openen.

Is er iemand die weet wat er aan de hand is, je zou mij en DVham hier enorm mee helpen.
p.s. de versie van NAV bij mij is 2002 en update automatisch, mijn pc draait onder Windows ME en het is een pentium III.

Nou, ik wacht jullie reacties wel af......

Ben Henkes

post eens een hijackthis log.

Start het programma > onderaan staat de knop scan, druk daarop > knop verandert in "save log", druk daarop > sla de file ergens op > open de file in kladblok > kopieer alles (ctrl + a > ctrl + c) > plak het in je volgende bericht (ctrl + v)

http://www.spywareinfo.com/~merijn/files/hijackthis.zip

Hallo dvham.

Waarschijnlijk zit er in "Onlangs geopende" een bestand dat op disk stond. Hierdoor wordt bij diverse programma´s, je diskdrive geactiveerd.

Klik met de rechtermuis toets op het betrefende bestand en haal het daar weg.

Groeten Erik Rothuis.

Het is opgelost!!!!! Ga naar start, ga op documenten staan, en daar staan 1 of 2 icoontjes van MSDOS in. Klik met je rechtermuisknop op verwijderen en vervolgen moet je je pc opnieuw opstarten, en je zal horen en zien dat ie je A-drive met rust laat.

Ben Henkes

Eenvoudig he. Dit probleem is er al sinds windows 95.

Groeten Erik Rothuis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan