Diskette station ratelt bij afsluiten pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snarf66

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2005
Hi ik heb een probleempje met mijn diskette station.
Als ik de pc afsluit dan begint het diskette station te ratelen zonder dat er een diskette in zit.

Ik heb dit zelf al een keer opgelost maar ik weet niet meer precies hoe.
Ik dacht dat het te maken heeft met als ik de pc opstart en dan op F12 druk dan krijg ik een bootmenu.
Nou staat als eerst de diskette en die wil ik dus als derde laten starten.
Maar ik krijg dat maar niet voor elkaar.

Weet iemand hoe dit moet?

ja, boot-order in BIOS veranderen. Bij meeste pc's kom je in het BIOS door op F2 te drukken tijdens opstarten.

Nog betere oplossing: diskettestation eruit slopen.:evil: Wat moet je ermee? Heb je het de laatste 5 jaar nog gebruikt? (ik niet...:p)

Laatst bewerkt:
ja, boot-order in BIOS veranderen. Bij meeste pc's kom je in het BIOS door op F2 te drukken tijdens opstarten.

Nog betere oplossing: diskettestation eruit slopen.:evil: Wat moet je ermee? Heb je het de laatste 5 jaar nog gebruikt? (ik niet...:p)

Ik gebruik hem nog met regelmaat.
In het bios staat het goed,maar als ik op F12 druk en in bootmenu kom staat daar de diskette op 1.

Is het niet je virusscanner, die de floppy drive nog even nakijkt met afsluiten. Hier heb ik dat ook. Gebruik zelf inderdaad ook nog geregelt de floppy drive.:)

Is het niet je virusscanner, die de floppy drive nog even nakijkt met afsluiten. Hier heb ik dat ook. Gebruik zelf inderdaad ook nog geregelt de floppy drive.:)

Zou kunnen heb even als test me andere virusscanner weer geinstaleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan