Diskette station werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartbh

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2001
Mijn diskette station werkt niet. Als ik de computer opstart geeft hij geen foutmelding en "rammelt" het station (zoals het altijd doet) een keer. Maar als ik vanaf diskette wil opstarten doet hij het niet. Ik heb het bios wel goed ingesteld. Ook als ik vanuit windows probeer om bij het station te komen werkt het niet. Ik krijg de foutmelding dat de diskette niet is geformateerd, maar dat is het wel. Weet iemand hoe dat kan? Ik heb al 3 verschillende diskettestations geprobeerd (en in andere PC's doen ze het wel) maar geen van allen doet het.

Heb je het kabeltje er wel goed om inzitten?
Zowel op het moederbord als op de diskette drive.
Het rode draadje op pin 1.
Ik ga er wel vanuit, omdat je dan iets van een error 40 moet krijgen, maar vraag het toch even.

Laatst bewerkt:
Het kabeltje zit goed. Ik heb het linksom, rechtsom, onderste boven, binnenste buiten, achterste voren enz enz aangesloten maar het werkt niet.

Kijk eens onder systeem->diskettestation->eigenschappen, of het niet per ongeluk uitgevinkt staat.
Joop

Volgens windows werkt alles correct. Niet dus. Als ik vanaf diskette probeer op te starten, dan "rammelt" het station even om te kijken of er wat in zit maar daarna gebeurt er niks. En als ik vanuit windows/dos/linux ga kijken dan "rammelt" het station ook een keer maar daarna gebeurt er weer niks. Maar het lampje blijft wel branden.

Als je al een ander diskettestation hebt geprobeerd kan het alleen nog een hardwarefout zijn, bijv. de kabel of de connector. Softwarematig schijn je alles al geprobeerd te hebben.
Joop

HELP DE MIJNE HEEFT HETZELDE !!!

BESTE HELPMIJ,
MIJN DISKETTE STATION HEEFT DE ZELFDE FOUT,EN ZEGT OOK BIJ SNELFORMAT DAT DE SCHIJF IS BEVEILGD TEGEN SCHRIJVEN,KUNNEN JULLIE HIERMEE HELPEN,WANT IK WEET NIET HOE HET IS OPGELOST!!
ALVAST BEDANKT VOOR DE REACTIES STEVE

Re: HELP DE MIJNE HEEFT HETZELDE !!!

Geplaatst door stevep
BESTE HELPMIJ,
MIJN DISKETTE STATION HEEFT DE ZELFDE FOUT,EN ZEGT OOK BIJ SNELFORMAT DAT DE SCHIJF IS BEVEILGD TEGEN SCHRIJVEN,KUNNEN JULLIE HIERMEE HELPEN,WANT IK WEET NIET HOE HET IS OPGELOST!!
ALVAST BEDANKT VOOR DE REACTIES STEVE
Graag ff je Capslock uit doen als je een bericht typed.
Dit komt op het internet schreeuwerig over.;)

Staat het schuifje op de floppy zelf wel goed?
Deze moet dicht staan, als je op de floppy wat wilt schrijven of formateren.

diskette station

alles nagekeken en doet nog steeds het zelfde!!
wacht op antwoord<<<greetz steve

dezelde disk probleem als B.B.H

Weet echt niemand hoe het probleem teverhelpen ?? groet steve

Ik heb laatst de hele PC uit mekaar gehaald en weer in elkaar gezet. Hij heet het toen 1 of 2 x gedaan. En nu heb ik weer hetzelfde probleem.

Hallo

@ barhtb :

Het verkeerd om draaien v/d flatcable , kan enkel resulteren in een uiteindelijk "sneuvelen" v/d f.d.d. poort .

Let er dus op dat pin 1 v/d drive en pin 1 v/h motherboard korrekt zijn aangesloten.

De twist in de "flatcable" is bij hedendaagse p.c.'s meestal de "a" drive.

Voor de duidelijkheid ..... een verkeerd aangesloten f.d.d. flatcable dus ...pin 40 aan pin 1 , resulteert er in , dat alle data signalen rechtstreeks aan de massa worden kortgesloten , wat niet echt gezond is v/h betrokken motherboard.
Een eventuele ingevoerde diskette wordt ogenblikkelijk gewist .

P.s. :

Een zeer vlugge indikatie van een verkeerd om verbonden f.d.d. cable , is het niet "doven" , uitgaan van de f.d.d. "busy " l.e.d.

Peter

diskette station

Beste barhtb,ben jij al iets wijzer geworden en het kunnen oplossen?? groet steve

diskette probleem<forum pcprobleem>

PcProblemen.com
Uw probleem is onze zorg

De A-drive wil de 3 1/2 inch diskettes niet meer lezen, hoe los ik dit op?
--------------------------------------------------------------------------------
De bios chip kan defect zijn en dan zul je dus moeten proberen om aan een andere te komen. Je kunt ook kijken of er eventueel een upgrade van die bios is ,als je deze bios nooit hebt opgeslagen kun je hem ook niet meer vervangen.
Mogelijk is er op de site van de fabrikant een programma waarmee je de bios kan testen.

<--- Terug

Maar hij heeft het laatst wel een paar keer gedaan. Duz weet iemand hoe dat kan? Maar het zou wel kunnen dat het bios niet goed is. Maar als ik het oude BIOS terug zet dan werkt mijn video kaart (GF4) niet goed

Hallo

Indien de b.i.o.s. "chip" defekt is .........

Dan doet de betrokken p.c. jammerlijk genoeg njet meer.

Indien er echt iets defekt dient te zijn , dan gok ik op de i./o. chip v/d f.d.d. (zeg wel , gok.... )

Start eens de betrokken p.c.'s op d.m.v. een ordinaire bootdiskette .

Test dan eens de betrokken f.d.d. "formateren , lezen , etc...)

Peter

[zie vorige posts]
Het opstarten vanaf een opstart diskette lukt ook niet.

floppy drive

Beste bart ,mij is het ook niet gelukt van windows /dos om hem telaten laezen en komt dan ook weer met de melding dat de schijf moet worden geformateerd,als je de oplossing heeft hoor ik het graag want ik kom ook na een week geen stap verder!! groet steve

Ik heb hetzelfde probleem, alleen kan ik ook van het CD-station geen gebrande cd's lezen, maar als ik een gekocht spel er in stop leest hij hem wel. Is het misschien een soort beveiliging tegen het illegaal kopieren van bestanden? Ik begrijp d'r ook niks van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan