diskette station

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maan42

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2004
Als ik de computer start leest hij niet het diskettestation.
Een diskette leest hij ook niet.Ik vermoed dat hij in de bios niet geaktiveerd is.Welke stappen in de bios moet ik doen om deze aan te zetten.
Groetjes maan42

Kijk eens in het bios bij standard CMOS setup of er bij drive A: een waarde ingevuld staat bijv: 1.44M, 3.5 in.
Als er none staat, dan met pageup/pagedown toetsen de juiste waarde kiezen, dus 1.44M, 3.5 in.

bios

Ik heb hier de waarde staan die je vermeld.Start ik de computer meteen diskette in het station sart hij gewoon door.
Toch bedank

Kijk eens in het Configuratiescherm bij Systeem/Hardware/Apparaatbeheer.

Staat een diskdrive bij Diskettestations?
Zo ja, kijk wat er staat bij Stuurprogrammagegevens (rechter muisknop/eigenschappen/stuurprogramma)

Doe hetzelfde bij Standaarddiskettestationcontrollers.

Staan daar gegevens? Zo ja, welke.

diskette

Bij de stuurprogrammas en stuurprogrammagegevens staat dat alles correct werkt, de beste drivers geinstalleerd zijn en de naam van de drivers.
Ik denk dat er mischien van binnen iets los is.

Heb je de floppy nog wel in je register staan?

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Flpydisk

zie afbeelding bijlage

Bijlagen

• floppy.jpg
    floppy.jpg
    41,5 KB · Weergaven: 23
Re: bios

Geplaatst door Maan42
Start ik de computer meteen diskette in het station start hij gewoon door.
Toch bedank
Je hebt in de BIOS de boot volgorde toch wel het diskette station als eerste geselecteerd?
Bijvoorbeeld station-A: CDROM-D: IDE-0.
Of is dit wat Bern@rd bedoel?

Draai anders je kast is open en kijk of al je stekkertjes aangesloten zijn dus je power stekkertje en IDE kabel en of je IDE kabel ook goed aangesloten is (dus de rode draad aan de kant van de voeding)
Misschien vertel ik iets wat je allang wist maar goed wie weet is dit wel het probleem

Succes!!:eek:

Het probleem zit op het moederbord.Wordt morgen gemaakt.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan