Diskette "Windows 98 Fast Shutdown"

Status
Niet open voor verdere reacties.

AquaDiGio

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2003
Ik heb bij de aanschaf van mijn PC (Compaq Presario 5221) een diskette gekregen met daarop de tekst:
"Windows 98 Fast Shutdown Ver. 1.00"

Is het handig om dit te installeren of is het overbodig?

Geplaatst door AquaDiGio
Is het handig om dit te installeren of is het overbodig?
Dat is overbodig.
Als je snel afsluiten wilt in- of uitschakelen, ga dan naar Start > Uitvoeren, typ regedit en klik op OK.
Op het tabblad Algemeen klik je op de knop Geavanceerd.
Vervolgens verschijnt een venstertje waar je de optie Snel afsluiten kunt in- of uitschakelen.
Er bestaan overigens versies van Windows 98 die deze optie niet hebben. In dat geval kun je hem met die diskette installeren.
Als deze functie is ingeschakeld, zorgt dit er soms voor dat het systeem helemaal niet meer aflsuit, maar tijdens het afsluiten juist blijft hangen.
Uiteraard kun je het dan maar beter uitschakelen.:)

Guus.

Laatst bewerkt:
Wat doet hij nu dan wel ipv dat hij niet snel afsluit?
Is het aan te raden om snel uitschakelen aan te zetten? of maakt het helemaal geen drol uit?

Ik zou het maar uitgeschakeld laten.
Mijn computer sluit zonder die functie in minder dan 15 seconden af - waarom dat nog sneller moet zou ik niet weten.
Als ik het inschakel, sluit ie in minder dan 10 seconden af - om vervolgens direct weer op te starten. :D

Guus.

Ik laat het wel zoals het is. Alles werkt prima zo dus hoef het eigenlijk niet te veranderen. En dat blijven hangen heb ik erg vaak last van gehad.
Vraag opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan