diskette Word Perfect 5.1 lezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

beatrix

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoe kan ik een diskette Word Perfect 5.1 lezen/converteren? Ik heb Windows XP.

Ik heb Windows XP.
Ik neem aan dat je bedoelt: Office XP; de Windows versie is niet zo van belang...
Wat krijg je voor melding als je Word start en dan kiest voor Bestand---Openen en het WP-document selecteert?: als Office 'goed' is geïnstalleerd moet er automatisch worden geconverteerd (noot: sla het bestand na de conversie niet onder dezelfde naam op!).

Office XP /Als ik de diskette Word Perfect 5.1 wil openen, vraagt Windows: om dit bestand te openen moet Windows het programma kennen dat .....Wat wilt u? 1.Het web gebruiken om het programma te vinden of 2. het programma in een lijst kiezen.
Duidelijk?

Hoi, :D

Duidelijk, alleen het volgende.

Vorige poster geeft duidelijk aan dat je het bestand moet openen vanuit Word Bestand/Openen, of gele mapje op de werkbalk.

Op deze manier, importeert en converteert Word het document automatisch.

Wanneer u dubbelklikt op het bestand vanuit de A-schijf, zal windows inderdaad om het bronprogramma vragen.

Dus het bestand openen vanuit Word!

Heeft u dit reeds geprobeerd, dan heeft er waarschijnlijk geen volledige installatie plaats gevonden van Office en mist u de conversie DLL's.

See Yah! :thumb:

Bij het lezen van een ander probleem (Opslaan als WP 5.1 onder dos) begreep ik dat ik verkeerd bezig was .. Maar helaas kwam ik bij het openen van bestand Word/save as/ niets verder.
Toch bedankt!

Hoi Beatrix, :D

Ander probleem ging over het tegenovergestelde namelijk het omzetten naar 5.1.

Nogmaals 5.1 document alleen openen met Bestand/openen Word zal automatisch conversie doen kijk terwijl het bestand opent linksonder in de statusbalk. (daar staat het)

Vervolgens zou het gewoon een geconverteerd bestand moeten zijn.

Zo moet Office XP toch echt werken. En anders is deze niet volledig geinstalleerd.

See Yah! :thumb:

Het is mij niet gelukt om de diskette via mijn eigen pc te lezen.
Ik heb op mijn werk deze ene diskette Word Perfect 5.1 omgezet in Word en nu is mijn probleem 'opgelost'.
Waarom ik daar de diskette wel kon lezen blijft mij een
raadsel..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan