Diskette?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shawn Garsed

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2009
Hallo iedereen,

Ik heb een groot probleem, ik heb pas een nieuwe computer waarop ik zelf Vista heb geinstalleerd. Nu ben ik bezig met het installeren van de drivers voor mijn moederbord (ASRock M3A770DDE) aan de hand van de bijgeleverde CD, dat ging goed, maar toen vroeg die 'Generate Serial ATA diskette [Y, N]?'. Het probleem is: ik heb geen diskette-station!!! Ik heb geprobeerd om N in te typen, maar als ik dat doe start de computer opnieuw op en vraagt die vervolgens weer om een diskette. Als ik Y typ, dan zegt die dat die het station niet kan vinden (logisch aangezien ik er geeneen heb).
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Bij voorbaat dank.

Meest logische aanpak lijkt mij om die cd te vergeten, en de drivers te installeren vanaf de website van Asrock zelf. Mocht er in Configuratiescherm -> Software al wat van die mislukte driver-installatie te zien zijn, die dan vóórdat je de gedownloade drivers installeert eerst deïnstalleren.

Op de naam die jij gegeven hebt vind ik niets, dus graag even zelf uitzoeken welk model moederbord je eigenlijk hebt: hier
Downloadpagina: hier

EDIT: Ik denkt dat ik 'm toch gevonden heb, het zou dan echter de M3A770DE moeten zijn, dus met maar 1x een D erin ipv. 2x.
De downloadpagina van drivers daarvan: hier

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de links, maar ik zit alsnog met een probleem: ik kan niet in Windows komen.
Of ik nou Y of N typ, het leidt er altijd toe dat de computer opnieuw word opgestart en ik wederom de vraag krijg over de diskette.
Is er een mogelijkheid om dat te omzeilen via de setup?

P.S.
Het was inderdaad de M3A770DE, verkeerd gelezen.

Laatst bewerkt:
Ja, die is er:
Download het volgende bestand op een memory-stick of cd of zoiets:
AutoRuns.exe

Start de 'probleem'-pc in Veilige modus op (via herhaaldelijk F8 drukken totdat het troubleshooting opstartmenu van Vista verschijnt).
Kies daar voor Veilige modus.

Probeer daarna in Veilige modus die AutoRuns van memory-stick op te starten.
Kijk of je daar kunt achterhalen welk driver installatie-programma steeds start bij het aanmelden. Kijk in eerste instantie in het tabblad Logon. Vind je het daar niet, kijk dan in het tabblad Everything.
Schakel het dan uit door het vinkje ervoor weg te halen.
Herstart daarna de pc in 'normale modus'.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het probleem is al op gelost. Ik heb in het setup menu aangegeven dat de computer vanaf de harde schijf moet opstarten (hij stond nog op CD-Rom i.v.m Vista installatie) en nu doet die het gewoon. Hij gaf zelfs aan dat alle drivers waren geinstalleerd.
Toch zal ik alsnog die links gebruiken om zeker te weten dat alle drivers geinstalleerd zijn.

Bedankt voor de hulp.

Geen probleem, fijn dat je de oplossing gevonden hebt! :)

[Als je dat nog niet gedaan had]: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan