diskettedrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

dries009

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2003
Ik heb dus een nieuwe harde schijf in men pc gestoken en de jumper ingesteld op slave. Ik formatteerde die schijf eerst en wilde daarna met een opstartdiskette windows 98 installeren. Hiervoor moet bij het opstarten de computer eerst gaan zoeken naar de opstartdiskette en dit heb ik zo ingesteld in het bios. Nu start de pc op en leest hij de diskette niet , er staat enkel dat er geen systeemschijf aanwezig is terwijl in het bios duidelijk aangeduid is dat de pc dit eerst moet zoeken in a:\ .
Ik raak er maar niet aan uit, help mij aub

Hallo Dries ,

Je zegt dat je een melding krijgt dat er geen systeemschijf aanwezig is , volgens mij ziet hij de HDD niet.

Zorg eerst dat hij op master kom te staan en niet op slave.

Als je dan opstart met een floppy moet je eerst met fdisk een active partitie maken, en daarna formatteren.

Groetjes speedtouch

Hdd op primary master en cd-drive op secundary slave,
met de opstartdiskette erin en de opdracht in het bios om op te starten via a:\ blijft de fout komen dat er geen systeemschijf is of een schijffout, het lampje van de diskettedrive blijft branden en ik hoor de pc de diskette niet lezen...

zit het diskette station goed aangesloten geen kabels omgedraaid oid tijdens aansluiten ??? of beetje los getrokken tijden hdd inbouwen.

ja , alles goed aangesloten , heb de test al gedaan met ander diskettestation en had net hetzelfde probleem

wordt de hdd herkend in het bios ? zet deze anders eens op auto detect voor de hdd

en dan nog geeft ie die melding van diskette station :confused: boot volgorde heb je al op A / C / Cd-rom staan.

niet perongeluk kabeltje van het mobo naar diskdrive los geraakt en verkeerd oid knik in flatcable ?? you never know zou toch aan 1 van die zaken moeten liggen als je ook al andere diskdrive geprobeerd hebt

heb net nieuwe flatcable erin gestoken en nu brandt het lichtje van de diskettedrive helemaal niet meer en blijft de melding komen: geen systeemschijf of schijffout

oude situatie

Als je nou eens de hdd loskoppelt en dat de pc opstart met een flop, doet hij het dan wel???

Weet je zeker dat de flop goed is....
Weet je zeker dat de kabel echt niet omgedraaid is of mischien wel in de verkeerde ide poort op het moederbord zit....

iedereen maakt fouten hoor....

heb wel een goed flop voor je eventueel, laat het weten.

groetjes jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan