Diskettes worden niet herkend.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

catman

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Beste mensen,

ik heb het volgende probleem. Zodra ik een diskette in het diskettestation doe wordt hij niet herkend. Er komt een melding dat het medium niet geschikt is of niet geformatteerd. Ik heb diverse diskettes geprobeerd. Tevens begint het lampje van het diskettestation te branden zodra de computer aan gaat en dat blijft ook zo (volgens mij is dit de veroorzaker....diskettestation wordt in gebruik gehouden). De diskdrive wordt herkend in XP en XP geeft aan dat er geen problemen mee zijn. Is het mogelijk in de BIOS de check-up van de diskdrive uit te schakelen ?
Het betreft een P2, 333Mhz, 256Mb, 10Gb, WinXP SP2
De diskdrive heb ik omgewisseld met een andere drive, hetzelfde probleem. Ook de stroomtoevoer heb ik omgewisseld, ook dit hielp niet.

Groet,
Olf:thumb:

Als lamp blijft brand van drive heb je kans dat de ide-kabel verkeer om zit?

Kijk even goed naar de kabel van je diskette station.
Als ik het juist heb, moet voor het a-station een twist in de kabel zitten.
Enkele aders zijn dan gedraaid.

Soms kan het ook voorkomen als de kabel los zit, of 1 pinnetje scheef zit (verbogen).

Kabel Verkeerd

Hoi Wvdme en Paul,

ik heb de kabel al een keer omgedraaid, toen werd de diskette niet meer gevonden. Ik heb vandaag al in de Bios gekeken maar hier kom ik ook niet verder mee.
Ik zal morgen eens kijken of er inderdaad niet een pennetje scheef zit.

Jullie horen het nog van me, alvast bedankt !!

Olf

Foutje....

Hoi Wvdme en Paul,

het probleem is opgelost ! Ik ben nml. zo stom geweest om de kabel aan de zijde van het diskettestation omgekeerd te plaatsen......ik wist niet dat dit kon. Alles werkt nu weer goed !!

Bedankt voor de adviezen !!!

Olf:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan