Diskettestation aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

SoulShot

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Hehe nee ik ben geen gast van 80 die nog met diskettestation werkt ofzo, maar kzou het tog terug graag aangeslote krijge op me pc.. Probleem is: kheb em juist gekuist en hem eruit gehaalt en nu krijgk em niet meer goed aangesloten..

Als ik stroom insteek, en dan een kant op moederbord insteek met dat een rooie draadje naar pin 1 en dan de andere kant met de twist in in mn diskettestation steek (zo hoort het denk ik) dan blijft het groene lampje van me diskettestation brander en maakt hij rare geluide als ik diskette insteek .. En nee het ligt niet aan diskettestation, heb het ook al met andere geprobeerd..

Iemand die nog wat weet van dat stukje antiek?

Laatst bewerkt door een moderator:
Een fdd maakt als hij lees/schrijft vreemde geluiden. Hier is niets mis mee. Heb je al geprobeert of hij ze wel kan lezen?

Waarom bouw je hem in als je hem toch niet gaat gebruiken. En die dingen zijn nog steeds handig.

Hoi,

Heb je de floppykabbel op de floppydisc al eens om gedraaid?

Modag

Omdraaien Ok maar wel alleen aan 1 kant.
Als je goed kijkt kan je cijfers ontdekken en dan zie vanzelf wie 1 is. Dan nog wel ff opletten dat de fdd op het eind zit aangesloten als je toevallig een plattekabel gebruikt met in totaal drie conectoren.

Eve in't nederlands graag? Hehe ik denk dak em juist heb ingestoke (alleja denk ik tog eh) omdat je em niet egt andersom kan isteke, der is zo aan een kant een uitsteeksel aan enja anders gaat ie niet dan botst dat tege plastiek :)

Hoi,

Over het algemeen kan je de kabel aan de floppy kant wel omdraaien daar zit meestal geen vierkantje mits dat je een originele floppykabel gebruikt.

Modag

Hehe is al opgelost.
kabel moest omgedraait in diskettestation.. maar dan lijkt het wel of mn floppy's omhulsel verkeerd is gemaakt, er is plaats opgelate voor dat ene uitsteksel zo aan die kabel aan de bovekant terwijl die aan de orderkant moet..

Naja tog bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan