diskettestation inbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ghostwriter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 nov 2003
Goedendag, ik heb een pc zonder diskettestation. Ik kan nergens vinden of het moeilijk is om een diskettestation in te bouwen. Het besturingsprogramma is win xp. Welke stappen moet ik doen
alvast bedankt

Welkom op Helpmij.

Eerst even kijken of er een slot (ruimte) vrij is aan de voorkant.
Waarom heb je er een nodig ?

Ps. Waarschijnlijk een Medion (Aldi) PC.

Het is niet moeilijk een floppy drive in te bouwen.
Heb je wel ruimte in je pc kast om deze in te bouwen?
Zit er wel een aansluiting op je moederbord voor een floppy drive?

Voor de diskdrive zit er bij het moederbord een 34-aderige platte kabel. Het ene uiteinde kan op het moederbord aangesloten worden op de daarvoor bestemde floppy connector (als je die niet kunt vinden, kijk dan even in het boekje van het moederbord) en het andere uiteinde wordt aangesloten op de diskdrive. Let wel altijd even op of de kabel goed om is aangesloten. Een ader van de kabel is roodgemaakt, dat is kabel 1. Zowel op het moederbord als op de diskdrive staat aangegeven aan welke kant kabel 1 geplaatst moet worden.
Bron;
http://www.hardware.info/artikelen.php?id=36&page=5

Hier het begin over het in elkaar zetten van een pc;
http://www.hardware.info/artikelen.php?id=36&page=1

kind kan de was doen, als je voor het aansluiten goed kijkt hoe de hd en de cd speler zitten aangesloten dan is het echt een eitje. Het werkt namelijk precies zo. Alleen de stekkertjes zijn wat kleiner/ smalller

Als je alles aangesloten hebt en bij het aanzetten van de pc blijkt (en als ie helemaal opgestart is)dat het lampje van je flop blijft branden moet je alleen even die platte brede stekker even omdraaien

Tegenwoordig zit er een nokje op de stekker v/d flatcable zodat hij maar op een manier er in kan.

bedankt voor de reacties

-inderdaad een lidl pc .
-ik heb een floppystation nodig om te gebruiken voor kleine stukken tekst op te slaan.

Vraag: ik heb een platte kabel (die was erbij geleverd, er zal dus ook wel ruimte zijn) . Kan ik elk willekeurig diskstation gebruiken (uit een oude pentium 1)? Heb ik ook software nodig als ik het diskstation heb geinstalleerd?

Je kunt ook een RW (Rewritable) CD kopen en daar de tekst opzetten (en wissen) met XP is dat geen probleem.
Om die reden zit er ook geen floppy meer in je PC.
Wat je ook bij de Lidl kunt kopen is een Memory Stick.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan