display - block?

Status
Niet open voor verdere reacties.

motower

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2004
Hallo, ik heb een pagina gemaakt met DW CC en nu sluit aan de onderkant de afbeelding van de beer niet direct aan. Als je heel goed kijkt zie je dat ook bij de twee vierkante fotootjes daarboven die niet lijnen met het blok links daarvan.
Ik heb dit al vaker mee gemaakt bij een andere website en het 'creatief' opgelost, maar er moet toch eigenlijk een behoorlijk nette oplossing voor zijn??

Het lukt me niet om het op te lossen met bijvoorbeeld ;

img {
display: block;
}

want dan springt de afbeelding van de beer naar links.

Weet iemand een oplossing om de images direct te laten aansluiten op wat dan ook, dus a.h.w. een nul-rand. (als jullie snappen wat ik bedoel)

http://mo-vormgeving.nl/Candybear/

Ik snap wat je bedoel, voor de bedrijfswebsite (geen idee welke software, geen DW CC) kom ik het ook tegen.

Daar heeft het te maken met vage enters, tabs of spaties.
Vreemde is dat ik die pas zie bij kopiëren naar Word. (alles weergeven: omgedraaide P)
Daar verwijderen en dan terug kopiëren, afbeeldingen invoegen en klaar.

in css

hoi motower,

al eens geprobeerd om in je css het volgende te plaatsen bij image (img):

img {
border:none:}

grtz,
jef

P.S.: misschien toch eens uitkijken om van het "tabellen"grid af te stappen.
CSS biedt geweldige alternatieven. Even Googlen en je krijgt zo een ruim aanbod aan mogelijkheden.
Is ook handig meegenomen als je responsive gaat. Ervaar dit aub niet als kritiek.
Deed dit vroeger ook met tabellen. maar ... met CSS schitterend resultaat.

Laatst bewerkt:
Bedankt TigoGP,
Hmmmm, ik heb geen Word en vind dat dan toch een beetje omslachtig. Ik zoek nog even verder, maar als je nog een andere oplossing tegen komt dan houd ik me aanbevolen :)

Bedankt Jefgees, ik heb het geprobeerd, maar dat werkt helaas niet.

Tja, ik weet het ;) ik probeer het wel (dat zie je voor de 'hoofdlijnen'), maar op de een of andere manier vind ik op sommige momenten toch zo'n tabel lekker snel werken, erg hè ...

Hoi motower,

alle begrip voor. 't is maar waar jij je lekker bij voelt.
Maar .. al eens geprobeerd om je site te bekijken op een smartphone en/of tablet?
...
Dat wordt de toekomst.
Zie het hier alle dagen bij het jonge volk.
Mocht ik alsnog een oplossing hebben (dit intrigeert me), laat ik het je weten.

grtz,

jef

Jaaaa, ik kijk ze altijd na op verschillende toestellen (tel/pad/comp/laptop) en in verschillende browsers, dus dat zit wel goed. Nu die div's nog ...... hihi

Ik blijf zelf ook nog zoeken, want dat kan ik dan toch niet uitstaan. Als ik het vind dan post ik het wel, dan zie je het ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan