Display driver is gestopt met werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Damman

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Beste lezers,

Sinds een aantal dagen heb ik problemen met mijn display driver. Ik heb twee keer een melding gehad dat de display driver gestopt is met werken waarna een keer mijn computer zichzelf opnieuw opstartte. Dus ik ruik enigzins onraad. De eerste keer kreeg ik een melding tijdens het herwaken na de slaapstand, maar deze fout was snel hersteld. De tweede keer kreeg het tijdens het spelen van een vrij licht spel (Leagues of Legends). Mijn computer herstartte direct en gaf daarna ook de fout dat de display driver niet meer werkte.
Ik weet niet wat de oorzaak was van het niet meer functioneren van de display drivers, maar het enige wat ik kan bedenken is dat ik recentelijk windows 8 heb geupgrade naar windows 8.1. Misschien zijn de drivers die ik momenteel gebruik niet optimaal voor de windows 8.1 configuratie wat dus af en toe voor conflicten zorgt in de software. Ik ben daarom maar eens gaan kijken wat de actuele versies zijn van mijn drivers. Voor zowel de standaard HD4000 GPU als de GeForce 740M zijn er nieuwere versies, maar ik kan ook via ASUS ook nieuwe drivers voor beide GPU's downloaden.

Ik heb momenteel 4 drivers gedownload: 1 via de site van NVIDIA voor de 740M, 2 via de site van ASUS voor HD4000 en de ander voor 740M en de laatste via de action center (deze geeft namelijk aan dat er een probleem is met de driver en biedt ook een driver aan).

Ik heb twee vragen:

1. Welke drivers kan ik het beste installeren? (740M van NVIDIA of ASUS / HD4000 van ASUS of Action Center)
2. Moet ik eerste de huidige display driver verwijderen voordat ik de niewste drivers kan installeren?

Computer specs:
Laptop: ASUS K56C
CPU: Intel core i5-3337U
GPU1: Intel HD4000
GPU2: GeForce 740M
RAM: 6 gb DDR3

Bedankt voor al jullie hulp en mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag

Met vriendelijke groet,

Reinier Damman

Een onboard/CPU HD4000 van Intel maar de nVidia driver voor 8.1 ophalen en installeren lijkt mij handiger, vermoedelijk staat nu die van windows erop, ook bij Asus kijken of er chipsetdrivers voor dat notebook en 8.1 aanwezig zijn.

Beste Damman, daar het een probleem met een driver van je videokaart betreft ook even naar die sectie verplaatst :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan