Display probleempje.

Status
Niet open voor verdere reacties.

plukkies

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2013
Berichten
288
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem met Ubuntu 15.04. Ik gebruik namelijk een DVI -> VGA splitter en dat zorgt ervoor dat hij de resoluties niet kan herkennen. Ik heb al een paar pogingen geprobeerd met Xrandr en dat dergelijke dingen maar ik kom er niet uit! Nvidia blokkeert dat....

Groeten,
Matthijs
 
Het kan zomaar zijn dat de splitter drivers nodig heeft, wat mij erg onwaarschijnlijk lijkt. Misschien moet je even op internet de serienummer van de splitter zoeken en kijken of er software voor nodig is. Zo niet, probeer je videokaart drivers naar de laatste Beta versie te updaten.
 
Nee, het is gewoon een heel simpel blokje. Ik wil gewoon dat ik kan aanzetten dat het alle resoluties toont.... Ik ben ook nog vergeten te vermelden dat het hier om Ubuntu gaat..
 
Hallo iedereen, na een paar uur *****n is het mij gelukt om de scherm resoluties te overidden!! Ik zet de uitleg er even bij voor de personen die ook last hebben van dit probleem:


Om precies te zijn moet je een bestand aanmaken in de /usr/share/X11/xorg.conf.d/10-monitor.conf. Je zet daar de volgende informatie in:
Code:
Section "Monitor"
    Identifier     "Monitor0"
    // cvt [width] [height] deze paste je hier..
EndSection
Section "Screen"
    Identifier     "Screen0"
    Option "ModeValidation" "AllowNon60hzmodesDFPModes, NoEDIDDFPMaxSizeCheck, NoVertRefreshCheck, NoHorizSyncCheck, NoDFPNativeResolutionCheck, NoMaxSizeCheck, NoMaxPClkCheck,$
    Device         "DVI-I-2"
    Monitor        "Monitor0"
    DefaultDepth    24
    SubSection     "Display"
        Depth       24
        Modes "1024x768"
    EndSubSection
EndSection
 

Bijlagen

  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    59 KB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt:
Ik heb dit zelfde probleem gehad met het gebruik van een KVM splitter (meerdere PC's op 1 monitor, muis en Keyboard)
Bij mij lag het aan de gebruikte kabel van de KVM splitter naar de Linux PC..
Mijn vermoeden is dat die kabel niet de informatie over de monitor door gaf.
Een ander kabeltje verhielp het probleem en net op tijd, ik had al het gevoel om de bijl er in te zetten :p
Misschien heb jij wel het zelfde probleem en kan een ander video kabeltje vanaf die adapter je probleem oplossen..

Het is maar een idee
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan