Display S45i schoonmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepermuntje

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Beste mensen,

Ik heb een Siemens S45i. Aan de binnenkant van het display zitten wat witte pluisjes.
Ik zou graag weten of het mogelijk is om zelf het display los te halen en daar dan met een doekje over te vegen. In het boekje lees ik niets over het losmaken van het display.
Kan dit of moet dat bij een reparatieshop gebeuren?

Het is mogelijk om het display schoon te maken. Alleen heb je daar meestal speciale schroevendraaiers voor nodig (torx) en behendigheid! Het grote probleem is vaak om de achterkant los te krijgen van de voorkant, zonder dat er plastic lipjes afbreken. Maar als dat eenmaal lukt kan je voorzichtig met een pluisvrij doekje het display schoonvegen, gebruik geen reinigingsmiddelen! Kijk ook uit met statische elektriciteit, daar kunnen displays en chips ook slecht tegen.
Gr. Erik.

Wanneer ik de achterkant van de telefoon loshaal en de batterij eruithaal, zie ik nergens schroeven zitten.
Of bedoel je dat ik eerst het frontje eraf moet halen en dan binnenin moet schroeven?
Ik vind het wel eng met die lipjes. Zien er niet stevig uit, dus bang dat het kapot gaat.
Er zitten er 2: een links en een rechts.
Is er op internet ergens een handleiding te vinden waarin dit allemaal met foto's wordt verduidelijkt?

In het batterijvakje zit misschien onder een sticker een schroefje. Maar veelal zal je met veel gepeuter en gewrik de twee helften (frontje en achterkant) van elkaar moeten halen. Ik doe dit meestal met een klein, plat schroevendraaiertje. Je zal dan moeten zoeken naar de plek waar de lipjes zitten aan de binnenzijde van de achterkant. MAAR!!! Dit kan je toestel wel beschadigen en de lipjes doen breken. Een handleiding op internet heb ik niet gevonden, ik doe het altijd op gevoel. Als je geen ervaring in hebt zou ik het niet (zelf) doen. Zonde van je toestel, zeker als je er nog garantie op hebt. Je weet dan maar nooit of je de garantie nog een keer nodig hebt. Beter is het dan om de pluisjes te laten zitten of, als je ze toch weg wilt hebben, er mee naar iemand te gaan die dit vaker heeft gedaan.
Succes, Erik.

Jammer dat het nog niet gelukt is.:confused:

Laatst bewerkt:
Ik heb het een en ander geprobeerd, maar het lukt niet. Die lipjes zijn al wat beschadigd. Ik wil het niet erger maken. Zit overigens geen garantie meer op.
Voorlopig laat ik de stofjes zitten. Ik heb er verder geen ervaring mee. Op gevoel de frontjes lostrekken lukt niet.
Met een schroevendraaier ergens tussen peuteren beschadigt ook de binnenkant, dus laat het maar zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan