• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

DisplayAlerts werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MayNiak666

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Ik heb een werkblad met een heleboel data. Het werkblad is beveiligd met een wachtwoord. Nu wil ik door op het werkblad te dubbelklikken een userform laten verschijnen waarmee de gebruiker rapporten op basis van de gegevens op dit werkblad kan genereren in een nieuw werkblad. Dat gaat allemaal goed. Echter, wanneer ik de userform afsluit, krijg ik een melding van Excel in beeld dat de cel die ik wil wijzigen beveiligd en alleen lezen is. Dat weet ik, en dat moet ook. Maar ik wil de melding niet. Ik heb geprobeerd de melding af te vangen met behulp van Application.DisplayAlerts = False aan het begin van de code te zetten, daarna het userform te laden en te laten zien en aan het eind van de code zet ik Application.DisplayAlerts weer op True. Desondanks krijg ik de melding... Iemand een idee?

gr. René

Bijgaand de code:
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)

Application.DisplayAlerts = False
Load FrmReports
FrmReports.Show
Application.DisplayAlerts = True

End Sub

Laatst bewerkt:
Misschien moet je dan eens proberen met een rechtermuisklik ipv een dubbelklik.

Dit is voldoende (maw. de rest is overbodig)

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  FrmReports.Show
End Sub

Kijk eerst in het userform welke code geaktiveerd wordt als je het userform sluit (knop_exit bijv. of gebeurtenis beforeclose)
Het sluiten van een userform heeft nl. niets met de beveiligind van een cel te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan