Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dubbele U

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2010
Hallo,

Ik heb een upgrade uitgevoerd van Vista 32bits naar Windows 7 32bit. Alles is vlekkeloos verlopen behalve het volgende.

Mijn beeldschermadapter werkt niet. In systeembeheer zie ik dat hij de volgende melding geeft:

"Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)

Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen."

Dit is ook maar de enige beeldscheradapter geïnstalleerd op mijn computer.

Op zich niet heel erg, want ik speel er helemaal geen spellen op. Deze computer staat gewoon beneden aangesloten op mijn TV. Ik down er alleen maar films mee en gebruik hem voor filmpjes te kijken en uitzending gemist ed. Maar de 780 en 1020 HDWMV trekt hij nu niet meer en dat vind ik vervelender. Voorheen had hij daar geen moeite mee...

Heb op internet al talloze oplossingen voorbij zien komen, maar voordat ik eraan begin zou ik wat oplossingen willen horen die minder ingrijpend zijn als mijn BIOS te flashen.

Iemand een idee?

Thnx

Wesley
____________________________________________________________________________________
Acer Veriton L460 | Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E2160 @ 1.80GHz | 2.00 GB RAM| Windows 7 Ultimate 32 bit | Intel(R) G33/G31 Express Chipset Adapter

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik zou eerst beginnen de videokaart driver te verwijderen en die voor Windows 7 te installeren.

Mijn pc heeft behalve met de GPU een beetje dezelfde specs, zowel de processor als het aantal RAM geheugen.
Ik heb XP Professional, maar ik vraag me af of hij Windows 7 überhaupt trekt?
Wel had ik gehoord dat Windows 7 minder belastend is dan Vista...

Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik zou eerst beginnen de videokaart driver te verwijderen en die voor Windows 7 te installeren.

Omdat dit mijn enige adapter is, kan het geen kwaad deze te verwijderen? Ik zou wel graag beeld willen houden om te zien wat ik doe. Of maak ik me nu druk om iets wat niet is?

EDIT:
Ik heb de stuurprogramma verwijderd. Maar na het opnieuw opstarten installeerd Windows 7 vanzelf weer dezelfde stuurprogramma. Volgens apparaatbeheer is deze ook up to date?

Mijn pc heeft behalve met de GPU een beetje dezelfde specs, zowel de processor als het aantal RAM geheugen.
Ik heb XP Professional, maar ik vraag me af of hij Windows 7 überhaupt trekt?
Wel had ik gehoord dat Windows 7 minder belastend is dan Vista...

Ik draai ook een "Lite" versie, en bevalt goed!

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij is het onboard? Ik kan nergens een merk of iets terugvinden?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan zou je een externe moeten pakken onboard is er niks meer aan te doen wat ik voor zover weet.

Welkom op Helpmij.nl

Ga naar de site van ACER(zie klikkerderklik)

Kies voor desktop---veriton---l460

kies dan de eens voor een vista versie van je drivers.Wel dezelde versie als w7 dan(bijv home etc)

klikkerderklik

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl

Ga naar de site van ACER(zie klikkerderklik)

Kies voor desktop---veriton---l460

kies dan de eens voor een vista versie van je drivers.Wel dezelde versie als w7 dan(bijv home etc)

klikkerderklik

Hmm... Heb de versie voor Vista Ulimate 32 bit geprobeerd. De VGA wilde hij niet instaleren omdat het niet compitable was. Heb de chipset geinstalleerd maar had geen effect. Denk dat het niet gaat lukken angezien er helemaal geen drivers voor Windows 7 op de Acer site staan...?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan